×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
جلوه های خدمت گروه های جهادی استان هرمزگان

جهادی‌ها بدون هیچ چشم داشتی کمر همت را برای ریشه کردن فقر در کشور بسته‌اند و برنامه عملیاتی پیشرفت و آبادانی را با محورهای اشتغال، معیشت، تعلیم و تربیت، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و سلامت، در راستای مقابله با پیاده سازی الگوی توسعه غربی و غرب زدگی در کشور تدوین کرده‌اند.

گروه‌های جهادی در تلاش هستند که با بهره‌گیری از مبانی دینی و اسلامی و بدون تکیه به مدل‌های غربی علاوه بر مبارزه با عوامل محرومیت زدایی برنامه‌ای برای مسیر و رشد کشور را در پیش گیرند.

اعضای تشکیل دهنده این گروه‌ها جوانان، نوجوان بسیجی و دانشجو هستند که برای محرومیت زدایی در کنار دولت نقش ویژه‌ای را برعهده دارند.

 

اقدامات “فرهنگی جهادی” اولویت گروه کریمه اهل بیت است/ بخشداران همکاری بیشتری داشته باشند

محسن جعفری در گفتگو با تجارت جنوب آنلاین، اظهار داشت: گروه جهادی کریمه اهل بیت اغلب در بخش فرهنگی جهادی استان هرمزگان فعالیت می‌کند و بر اساس تقسیم بندی درونی که در گروه‌های جهادی صورت گرفته شده گروه جهادی کریمه اهل بیت فعالیت در شمال و شرق استان را در نظر گرفته است.

وی با ذکر این نکته که منطقه پایلوت فعالیت ما «احمدی» است، عنوان کرد: ساخت سرویس بهداشتی، حمام، نصب آبگرمکن، برق کشی و لوله کشی از جمله اقدامات این گروه جهادی در استان هرمزگان است.

مدیر گروه جهادی کریمه اهل بیت تصریح کرد: امسال حدود ۶۰ جهیزیه به زوج‌های جوان و محروم بخش احمدی و کوه‌شاه تقدیم شد.

جعفری با ذکر این نکته که پنج میلیون وام ازدواج با همکاری آستان قدس رضوی به این زوجین پرداخت شد، ادامه داد: برای این زوج‌ها در مناطق خود مراسم ازدواج دسته جمعی برگزار شد که خدماتی از جمله سفر رایگان مشهد مقدس، سفر رایگان کربلا برای زوجینی که زیر ۱۴ سکه مهریه ارائه شد.

مدیر گروه جهادی کریمه اهل بیت با بیان این نکته که امسال عید غدیر حدود ۲۰۰ بسته جیره غذایی میان نیازمندان پخش، گفت: حدود پنج هزار دست غذا تحت عنوان اطعام غدیر در منطقه احمدی پخش شد.

جعفری خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۷ دستگاه آبگرمکن ایستاده رایگان در اختیار نیازمندان قرار گرفت که اغلب هزینه این کمک‌ها از طریق خیرین جمع‌اوری می‌شود.

وی مطرح کرد: سپاه پاسداران، آستان قدس رضوی، کمیته امداد امام خمینی و اغلب دستگاه‌های دولتی همکاری خوبی را با گروه‌های جهادی کریمه اهل بیت دارند و هماهنگی خوبی میان این نهادها حاکم است اما به حمایت بیشتر برخی از دستگاه‌ها نیازمندیم.

مدیر گروه جهادی کریمه اهل بیت ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر فعالیت گروه‌های جهادی در بخش‌ها و روستاهای محروم است ما به حمایت بیشتر بخشداران مناطق نیازمندیم اما متاسفانه در برخی از بخشداران که تعداد آن‌ها بسیار کم است اقدامات گروه‌های جهادی را به ضرر جایگاه سیاسی خود می‌دانند و متاسفانه اقدام به کارشکنی می‌کنند و در مناطقی که نیاز به اسکان اعضای گروه وجود دارد همکاری لازم صورت نمی‌گیرد.

جعفری گفت: چند سال گذشته یک روستا به مدت نه ماه از نعمت آب شرب محروم بود اما هنگامی که برای حل مشکل به همراه گروه‌های جهادی متشکل از دانشجویان و بسیجیان به آن منطقه مراجعه کردیم بخشدار حتی حاضر به بازدید از فعالیت‌ها نشد در صورتی که ما گروه‌های جهادی را در کنار دولت در راستای محرومیت زدایی می‌دانیم.

 

 

از سال 96 تا کنون 12 خانه احداث شده است

فرزاد سیما، مدیر گروه جهادی مکتب امام حسن مجتبی (ع) نیز گفت: گروه جهادی مکتب امام حسن مجتبی (ع) هفت سال پیش فعالیت خود را با هدف کمک رسانی به مناطق محروم و زیر خط فقری که نهادهایی مانند کمیته امداد و بهزیستی پوشش نمی‌دهد شروع کرد.

مدیر گروه جهادی مکتب امام حسن مجتبی (ع) تصریح کرد: ساخت و ساز خانه، تهیه جهیزیه، کمک‌های بلاعوض، وام‌های بدون سود و بدون کارمزد، ترک اعتیاد خانواده‌های ایتام و فقیر، تامین داروی نیازمندان و انجام پیگیری‌های اداری برای حصول نتیجه مطالبات مردم مناطق محروم مانند احداث جاده روستای مازغ‌مغیران از حوزه‌های فعالیت این گروه جهادی است.

سیما ابراز داشت: در عید غدیر به صورت همزمان در پنج نقطه از مناطق محروم استان هرمزگان مراسماتی برگزار شد که در این مراسم‌ها بسته‌های غذایی در میان نیازمندان توزیع شد.

وی بیان داشت: اعزام رایگان پزشک به مناظق مختلف استان از جمله اقدامات گروه جهادی است که با همواره با استقبال خوبی روبرو خواهد بود.

مدیر گروه جهادی مکتب امام حسن مجتبی (ع) گفت: در تلاش هستیم که در سال جاری حدود 60 دستگاه حمام و سرویس بهداشتی را برای خانواده‌های نیازمند جهت بالابردن شاخص بهداشتی استان به اتمام برسانیم.

سیما اظهار داشت: از سال 96 حدود 12 دستگاه خانه احداث شده است و تحویل خانواده‌های نیازمند داده شده است که برای بالا رفتن این رقم نیازمند حمایت خیرین در این حوزه هستیم.

وی عنوان کرد: اقدامات گروه جهادی مکتب امام حسن مجتبی (ع) به صورت هفتگی در سراسر استان در حال انجا است و حدود 15 هزار نان به صورت هفتگی در میان فقرای استان در حال توزیع است به این صورت که پس از شناسایی نیازمندان از طریق رابطان در منطقه قراردادی با نانوایی‌ها برای تامین نان این خانوارها منعقد می‌شود.

مدیر گروه جهادی مکتب امام حسن مجتبی (ع) اذعان کرد: حدود 40 سرپرست خانوار نیازمند برای ترک اعتیاد به کمپ برده شده‌اند و در راستای توانمند سازی این افراد تلاش شده است.

سیما تشریح کرد: برای هر منطقه چند رابط را برای شناسایی محرومین در نظر گرفته‌ شده است که این اشخاص با کمک گرفتن از برخی از مردم همان روستا گروه‌های جهادی کوچک‌تر را زیر مجموعه گروه جهادی مکتب امام حسن مجتبی (ع) را تشکیل می‌دهند.

وی با ذکر این نکته که ما دنبال اشاعه فرهنگ گروه جهادی در سراسر استان هستیم، ابراز داشت: اقدامات جهادی که توسط گروه جهادی مرکزی مکتب امام حسن مجتبی (ع) در مناطق استان انجام می‌گیرد با مشارکت مردم خود منطقه خواهد بود و پس از سه سال گروه جهادی مرکزی از امنطقه خارج خواهد شد چراکه به دنبال توانمند سازی مردم خود منطقه هستیم اما حمایت‌های خود را از مناطق دریغ نخواهیم کرد و آن‌ها را رها نمی‌کنیم.

مدیر گروه جهادی مکتب امام حسن مجتبی (ع) گفت: از خیرین و اشخاصی که می‌توانند در این مسیر یاور ما باشند درخواست دارم که در این کار خدا پسندانه با نظارت خودشان شرکت کنند.

سیما با ذکر اینکه شفافیت یکی از موضوعاتی است که در دستور کار ما قرار دارد، ادامه داد: در صورت کمک شخصی تصویر پرداخت و فاکتور آن شخص مناظر خواهد شد تا جای هیچگونه شبهه‌ای وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند در حد توان خود حتی تا مبلغ ماهیانه ده هزار تومان می‌توانند در این کار مشارکت داشته باشند.

مدیر گروه جهادی مکتب امام حسن مجتبی (ع) گفت: افرادی که مایل به کمک مالی هستند یا تمایل به شرکت در سفرهای گروه‌های جهادی به سراسر استان را دارند می‌توانند از طریق واتس‌آپ با شماره 09302137314 با گروه جهادی مکتب امام حسن مجتبی (ع) ارتباط برقرار کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.