×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حذف بومی گزینی در استخدامی‌ها را پیگیری خواهم کرد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان هرمزگان، اظهار داشت: وحدت و انسجام میان مدیران یکی از ضرورت‌های توسعه یافتگی در هر استانی از جمله هرمزگان است.

وی با تصریح کرد: اقدامات انجام شده توسط نظام نباید به دلیل جابجایی مدیران یا دیگر مسائل سست و کم اهمیت جلوه کند.

رئیس قوه قضاییه ابراز داشت: اقدامات خوبی در زمینه اشتغال و تولید در حال انجام است که نباید با برخی جابه‌جایی‌ها تغییر پیدا کند و سست شود.

آیت‌الله رئیسی اذعان کرد: برخی از کشورهای اروپایی ارتباطی بسیار از کمتر از ایران با دریا دارند اما بیش از پنجاه‌ درصد از تولید ناخالص ملی‌شان را دریا تامین می‌کند.

وی ادامه داد: اهل اندیشه و تفکر باید با فعال کردن اقتصاد دریا به سمت کاهش بیکاری در استان هرمزگان حرکت کنند.

آیت‌الله رئیسی اشتغال و تولید را دو رکن اساسی مورد تاکید مقام معظم رهبری خواند و  تصریح کرد: باید در دوران جنگ اقتصادی با تکیه‌بر توانایی‌های داخلی با دشمن مبارزه کنیم.

وی اضافه کرد: هر زمان که جوانان ایران اسلامی با اراده وارد میدان شده‌اند ایران پیروز بوده است.

رئیس قوه قضائیه گفت: برای تحقق توسعه‌یافتگی به‌ویژه در هرمزگان باید مراقب روابط ناسالم بود تا این روابط از مجموعه‌های استان رخت ببندد و از بین برود چراکه هنگامیکه سرمایه‌گذار احساس کند روابط سالمی در استان برقرار است با آرامش و امنیت بیشتری سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی زمینه فعالیت فعالان اقتصادی را در هرمزگان مناسب دانست و عنوان کرد: دستگاه قضایی همواره از میدان دادن به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان حمایت می‌کند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه امروز به بازار ماهی‌فروشان بندرعباس رفتم و در جمع صیادان حاضر شدم، بیان کرد: صیادان به صدور مجوزهای صید ترال گلایه دارند و اعلام کردند باید این موضوع بررسی شود.

وی با مجوزهای صادرشده به برخی از کشتی‌های خارجی را برای محیط‌زیست و صید مخرب دانست و افزود: موضوع اصلی دستگاه قضایی در مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با قاچاق سازمان‌یافته است نه آن کوله بر مرزنشین.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: با توجه به اینکه قاچاق کالا رونق تولید را به صورت جدی تهدید می‌کند باید دادگاه ویژه مبارزه با قاچاق کالا در هرمزگان تشکیل شود.

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: دستگاه قضایی از مدیران شجاع حمایت می‌کند و مدیران اجرایی در جنگ اقتصادی به‌طور حتم باید با شجاعت وارد شوند و مقام معظم رهبری حجت را بر روسای سه قوه نیز تمام کرده است.

وی عنوان کرد: حدود 14 پرونده قاچاق در استان هرمزگان وجود دارد که نیازمند بررسی در استان و تهران است که سعی خواهد شد تا یک ماه آینده این پرونده‌ها بررسی شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: برخی از صیادان گلایه داشتند که چرا مجوزها تنها به بازنشستگان سازمان شیلات اعطا می‌شود اما نصیب صیادان بومی نمی‌شود.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه اجرایی قادر به حل بسیاری از مسائل هستند و تنها لازمه آن اراده‌ای است که باید در این حوزه مصمم باشد.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر حذف بومی گزینی نیروهای استخدامی در دستگاه‌های اجرایی استان را پیگیری خواهم کرد.