×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بیش از 60 میلیارد به دستگاه قضای هرمزگان پرداخت خواهد شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بامداد جمعه در نشست خبری پایان سفر خود به استان هرمزگان اظهار داشت: بندر شهید رجایی بیش از 50 درصد صادرات و واردات کشور را بر عهده دارد به همین جهت در اولین بازدید به این بندر رفتم و جلسه ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز در آن مکان برگزار شد.

وی با بیان این نکته که مسئولان مربوطه گزارش‌های لازم را در این بازدید ارائه کردند، تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته با آن چه که باید باشد تفاوت دارد. ما باید پس از رصد وضع موجود فاصله خود را تا مطلوبیت را بسنجیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان این نکته که تاکید ما بر جلوگیری از قاچاق سازمان یافته است، ابراز داشت: تمرکز ما بر روی کوله بران نیست بلکه باید بر شبکه‌های قاچاق سازمان‌یافته باشد و در جلسه مذکور تصمیم جدی برای شناخت اطلاعاتی شبکه‌های قاچاق و اقدامات قاطعانه برخوردی صورت گرفت.

آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: در دومین نشست با خانواده معظم شهدا، نخبگان و روحانیون نکات خوبی مطرح و بر نقش جوانان در برون‌رفت از مشکلاتی کنونی تأکید شد.

وی با ذکر این نکته که فعال شدن اقتصاد دریا محور اشتغال و رونق تولید را در پی خواهد داشت، تصریح کرد: در شورای اداری استان هرمزگان بر حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران تأکید شد.

عالی‌ترین مقام قضایی کشور اضافه کرد: دستگاه قضا خود را مسئول می‌داند که از کارآفرینان حمایت کند. نظام بانکی باید سرمایه را در اختیار کارآفرین قرار دهد نه در اختیار دلالان.

وی عنوان کرد: 9 هیئت از سوی دستگاه قضایی به شهرستان‌ها اعزام شد و پنج هیئت وضعیت دستگاه قضایی در شهر بندرعباس را رصد کردند. دستوراتی در جهت رفع کمبود نیروی انسانی و مالی صورت گرفت و بیش از 600 میلیارد ریال از اعتبارات قوه قضاییه و اعتبارات استانی به مشکلات دستگاه قضایی هرمزگان پرداخت خواهد شود.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: نبود دستگاه قضایی در برخی از مناطق مانند بشاگرد باعث بروز مشکلاتی شده است که باید هر چه سریع‌تر دستگاه قضایی در این مناطق مستقر شود.

وی با بیان اینکه سه هفته قبل بازرسانی به هرمزگان اعزام و پس از کار کارشناسی تصمیمات مهمی در سفر امروز گرفته شد، افزود: وحدت مثال زدنی میان تمام مذاهب و اقوام در هرمزگان حاکم است و اگر این وحدت حفظ شود توسعه هرمزگان با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: امیدوارم شاهد توسعه هرمزگان باشم و نخبگان این استان نقش کارآمدی در توسعه کشور داشته باشند.

وی تشریح کرد: حدود پانزده پرونده قاچاق در گمرکات هرمزگان مطرح شد که مقرر شد در استان و کشور رسیدگی شود.

رئیس دستگاه قضا گفت: در مدت کوتاهی که رئیس‌کل جدید مستقرشده است، شاهد تغییرات محسوسی در دادگستری هرمزگان هستیم.