×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نحوه استخدام در صنایع بزرگ و لیست استخدامی ستاره خلیج‌فارس بررسی خواهد شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، فریدون همتی صبح شنبه در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان هرمزگان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: در بودجه سال 99 برای رشته‌های مهندسی شیمی و نفت ردیف بودجه باز خواهد شد و  تنها نیاز است که رئیس دانشگاه هرمزگان پیگیری دریافت این اعتبار برای سال آینده را انجام دهد.

 

ساماندهی فضای سبز دانشگاه‌ها در دستور کار معاونت عمرانی قرار گیرد

همتی عنوان کرد: ساماندهی فضای سبز تمام محوطه‌های دانشگاهی استان در دستور کار معاونت عمرانی استانداری قرار گیرد و با ارائه طرحی مناسب، دانشگاه را به یکی از زیباترین نقاط شهر تبدیل کند.

استاندار هرمزگان دانشگاه هرمزگان را یکی از نهادهای مهم استان دانست و تصریح کرد: از تمام اعضا درخواست دارم که از هر اقدامی که باعث توسعه و پیشرفت دانشگاه می‌شود دریغ نکنند.

 

سیستم ارزیابی استانداری بر اساس عملکرد است نه سفارش

همتی با بیان اینکه ارزیابی مدیران باعث تحرک درمدیران استان خواهد شد، ابراز داشت: با وجود تمام مشکلات ارزیابی عملکرد مدیران استان هرمزگان در دستور کار قرار دارد و معاونین باید ارزایابی دقیق مدیران را انجام دهند.

استاندار هرمزگان با ذکر این نکته که سیستم ارزیابی استانداری بر اساس عملکرد است نه سفارش و ترحم، گفت: مردم باید بدانند که فرایند انتخاب دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی استان هرمزگان به گونه‌ای است که مدیر مربوطه باید مستندات فعالیت خود را در سامانه بارگزاری کند در غیر این صورت هرچه فعالیت آن دستگاه مناسب باشد در رتبه بندی جایی نخواهد داشت.

 

ارتباط پارک علم و فناوری با واحدهای تولیدی ضروری است

همتی مطرح کرد: توسعه شرکت‌های داشن بنیان در راستای برقراری ارتباط با واحدهای صنعتی جهت حل مشکلات این بنگاه‌ها از اهمیت بالایی برای دولت برخوردار است.

وی آشنایی پارک علم و فناوری استان را با واحدهای صنعتی ضروری دانست و اذعان کرد: شرکت‌های استانی و ملی باید مورد هدف پارک علم وفناوری باشد. مانند شناورهای دریایی که اگر شرکت‌های دانش بنیان بر روی تامین قطعات این دستگاه‌ها کار کنند بسیار مناسب خواهد بود.

استاندار هرمزگان به پارک علم و فناوری پیشنهاد تعریف سامانه‌ای جهت ارائه تقاضا و پیشنهادات را داد و اظهار داشت: در این سامانه هر واحد تولیدی که مشکلی دارد می‌تواند اعلام کند تا پارک علم و فناوری برای حل آن مشکل تلاش کند.

همتی با ذکر این نکته که دانشجویان باید به سمت تاسیس و ایجاد شرکت سوق داده شوند، مطرح کرد: ساختما پارک علم و فناوری می‌توانند محل اجتماع شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاهیان استان هرمزگان و بنگاه‌های اقتصادی باشد و تعامل مناسبی را میان این اقشار جامعه ایجاد کند.

وی با بیان این نکته که تمام دستگاه‌های اجرایی نیازمند به همکاری با پارک علم و فناوری هستند، عنوان کرد: ارتباط و تعام مناسبی باید میان تمام دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان و پارک علم و فناوری برقرار شود.

استاندار هرمزگان ارتباط میان پارک علم و فناوری و دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: همانطور که در صورت وجود کسالت جسمی به بیمارستان مراجعه می‌شود در صورت بروز مشکل فنی در هر نهادی نیز باید به پارک علم و فناوری مراجعه شود.

وی تشریح کرد: پارک علم و فناوری یکی از ضرورت‌های مهم استان محسوب می‌شود و هر کسی که به دنبال توسعه پایدار استان هرمزگان است باید از مسیر پارک علم و فناوری عبور کند.

 

استاندار باید تیم مدیریتی خود را انتخاب کند و پاsخگوی آن نیز باشد

استاندار هرمزگان گفت: از سازمان مدیریت برای ارائه گزارش بودجه سال 97 تشکر می‌کنم و از مدیران درخواست دارم که همواره قانون برنامه را مطالع کنند و ظرفیت‌های موجود در اسناد بالادستی را شناسایی و در جهت جذب اعتبارات تلاش کنند.

همتی مطرح کرد: از اکثریت نمایندگان استان هرمزگان در ارتباط با رعایت حدود قانونی و اختیارات در خصوص انتصاب معاونین و مدیران قدردانی می‌کنم.

وی اعتقاد نمایندگان استان هرمزگان در خصوص تعیین معاونین استانداری و مدیران توسط استاندار را بسیار ارزشمند دانست و اذعان کرد: استاندار باید تیم مدیریتی خود را انتخاب کند و پاسخگوی آن نیز باشد.

 

نحوه استخدام در صنایع بزرگ و لیست استخدامی ستاره خلیج‌فارس بررسی خواهد شد

همتی مطرح کرد: باید لیست استخدامی ستاره خلیج فارس توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت در شورای برنامه ریزی بعدی ارائه شود تا بررسی شود که جایگاه بومیان استان هرمزگان در صنایع استان کجاست.

وی با بیان اینکه حساسیت بنده در رابطه با استخدام بومیان در صنایع غرب از نمایندگان استان کمتر نیست، عنوان کرد: لیست مورد تایید تامین اجتماعی که نحوه جذب نیرو در واحدهای اشتغال بالا را نشان می‌دهد بررسی خواهد شد.

 

انتصاب ناجی با انتخابات مرتبط است

همتی با بیان اینکه حضور ناجی با انتخابات مرتبط است، ابراز داشت: هنگامیکه که آقای اکرمی از معاونت سیاسی استانداری رفت، آقایان حیدری و میرزاد به عنوان سرپرستی انتخاب شدند اما وزارت کشور به جهت سابقه انتخابات در هرمزگان نگران بود و به همین جهت یک معاون سیاسی با تجربه معرفی شد.

وی تشریح کرد: هنگامیکه که اکرمی از معاونت سیاسی استانداری هرمزگان رفت حدود هشت نفر توسط وزارت کشور معرفی شدند که در نهایت آقای ناجی به دلیل تجربه بالا مورد تایید قرار گرفت.

استاندار هرمزگان گفت: آقای ناجی به هیچ شخصی وابسته نیست و در راستای برگزاری انتخابات سالم تمام تلاش خود را انجام خواهد داد.

همتی مطرح کرد: تمام وجود و علاقه بنده خدمت کردن به مردم استان هرمزگان است و با تمام وجود برای هرمزگان خدمت می‌کنم.