×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هرمزگان رکوردار رشد اشتغال و افزایش جمعیت شاغل است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مرکز آمار ایران در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد ,در فصل تابستان 98 نرخ مشارکت اقتصادی استان و جمعیت 15 ساله نسبت به سال 97 قریب به 5درصد افزایش و نسبت اشتغال در این فصل از 3/37 درصد به 2/ 41 درصد رسیده است .

بر اساس این گزارش هرمزگان بالاترین افزایش نرخ مشارکت در این فصل را داشته است و در نسبت اشتغال جزء 5 استان برتر کشور است

این گزارش می افزاید با نگاهی دقیقتر به شاخص های بازار کار مشخص می شود در سال اخیر با بهبود فضای کسب و کار و روتق اقتصادی ایجاد شده در این استان , متقاضیان ورود به بازار کار افزایش پیدا کرده به نحوی که حتی از سایر نقاط کشور نیز متقاضیان کار وارد هرمزگان شده اند.

بر پایه ی این گزارش :با وجود این حجم از افزایش کمترین تغییر در افزایش نرخ بیکاری هرمزگان شاهد بوده ایم , به گونه ی که جمعیت بیمه شده ای این استان در مرداد 98 نسبت به مدت مشابهه بیش از 8 هزار نفر افزایش داشته است.

این در حالی ست که نرخ مشارکت هرمزگان در سال 96– 4/38 بوده که درتابستان سال 98 به48 درصد رسیده است .این گزارش حاکیست افزایش نرخ مشارکت مذکور بیانگر افزایش جمعیت فعال در بازار کار است ,و همچنین نرخ بیکاری استان در تابستان 98 نسبت به بهار 98 حدود 5/1 درصد کاهش داشته است.

لازم به ذکر است تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری تنها رشد 500 نفری را نشان میدهد که این تعداد از 1971 به 2496 نفر در تابستان 98 رسیده است.

گفتنی است تمامی این شاخص ها نشانه ی بهبود کمی و کیفی بازار کار, شاخص اشتغال و عملکرد مناسب تیم اقتصادی استان در طی دو سال اخیر است.