×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
تکمیل سه هزار واحد تعاونی مسکن مهر تا پایان سال جاری در هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، دکتر فریدون همتی پس از بازدید از این پروژه، عنوان کرد: با توجه به ضرورت احداث خط انتقال از محل آب شیرین کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی در غرب شهرستان بندرعباس جهت انتقال آب به شهر بندرعباس، اجرای این پروژه مهم آغاز شده است.

وی ادامه داد: این خط انتقال به طول ۳۳ کیلومتر است که در نهایت آب را به مخازن داماهی در شهر بندرعباس منتقل می کند.

استاندار هرمزگان افزود: منابع مالی مورد نیاز جهت اجرای این پروژه مهم و استراتژیک بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است که طبق توافق صورت گرفته این طرح توسط سرمایه گذار این آب شیرین کن در حال اجراست.

وی گفت: هزینه اجرای این طرح بر قیمت خرید تضمینی آب از این آب شیرین‌کن اضافه می شود و خوشبختانه وزارت نیرو نیز در این راستا همکاری لازم را داشته است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: انتقال آب از این آب شیرین کن از پروژه های بسیار مهم و راهبردی برای تامین آب پایدار در شهر بندرعباس محسوب می‌شود و یک زیرساخت و کار اساسی برای این شهر است.

همتی بیان داشت: همچنین این خط انتقال کمک می کند تا آب تولیدی از آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس نیز به شهر بندرعباس منتقل شود و با این اقدامات مهم برنامه تامین کامل آب شرب بندرعباس از طریق آب شیرین کن ها اجرایی می شود.

وی اضافه کرد: همچنین در نظر داریم آب شرب شهرستان بندرخمیر را نیز از طریق این آب شیرین کن ها تامین کنیم تا دیگر برای آب شرب شهرستان‌های بندرعباس و بندرخمیر نیازی به استفاده از آب سدهای شرق هرمزگان نباشد.

استاندار هرمزگان یادآور شد: این کار مهم و استراتژیک برای آینده شهر بندرعباس به عنوان مرکز استان هرمزگان یک زیرساخت بسیار بزرگ و اساسی است و تامین پایدار آب این شهر را به همراه خواهد داشت.