×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سالمندان محور وحدت خانواده هستند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ، مریم یگانه صبح امروز به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش به همراه مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی از ورزشکاران از خانه سالمندان واقع در شهر تازیان بازدید کردند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در حاشیه این بازدید اظهار داشت: خداوند تبارک و تعالی نعمت‌های فراوانی را بدون هیچ چشم‌داشتی به انسان ها عطا کرده است اما در این نعمت‌ها حقوقی برای انسان‌ها قرار داده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: احترام به سالمندان و مراقبت و نگهداری از آن‌ها افتخار و نعمتی ارزشمند است که خداوند متعال به بندگانش ارزانی داشته است و وجود انسان‌هاي‌ سالخورده در بین خانواده باعث افزایش رحمت خداوند است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه انسان در سن سالمندی از روحیه حساس‌تری برخوردارست، عنوان کرد: اعضای خانواده باید توجه کنند که اگر به یکدیگر محبتی دارند نسبت به فرد سالمند خانواده ابراز لطف بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در دین اسلام نیز درخصوص احترام به سالمندان بسیار سفارش شده است، به آثار و برکات حضور سالمندان در خانواده اشاره داشت و گفت: مهم‌ترین فواید حضور سالمندان در یک خانواده این است که استجابت دعای آن‌ها در حق فرزندان حتمی است.

یگانه ادامه داد: یکی از این نعمت‌های بزرگ که هر چه کنیم نمی توانیم حق آن ها را ادا کنیم پدر و مادر هستند. پدر و مادر چه زمانی که جوان هستند و چه زمانی که از پای می افتند نعمت هستند و حضورشان در زندگی دارای برکات فراوان است لذا نشاندن لبخند بر روی لبان آنها می تواند انسان را به درجه ی انبیا و اوصیا برساند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان بیان داشت: خداوند ما را بسیار دوست داشته است که توفیق خدمتگذاری به پدران و مادرانی که توان رسیدگی به خود را ندارند را به ما عطا کرده است هر چند فرزندانشان اگر به این پدران و مادران محبت می کردند شیرین تر و اثر گذار تر بود اما ما تمام تلاشمان را در خانه های سالمندان به کار گرفته ایم که خلا به وجود آمده را برای این افراد پر کنیم.

وی تصریح کرد: همیشه تمام تلاش خود را کرده ایم که هم از لحاظ مادی و فراهم کردن امکانات و هم از لحاظ عاطفی بتوانیم کارمان را برای سالمندان عزیز ارتقاء بخشیم و برای رسیدن به این مهم نیازمند یاری سبز همگان هستیم.

یگانه در پایان، با تاکید بر اینکه سالمندان محور وحدت در خانواده و جامعه هستند، خاطرنشان کرد: همه روزی به جرگه سالمندان و سالخوردگان خواهند پیوست پس چه پسندیده است که از همین الان برای آینده خود سرمایه گذاری کنند و با کمک به سالمندان و حمایت از این مراکز راه خود را هموار کنند.