×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رفع تصرف بیش از 3 میلیون  متر مربع از اراضی ملی استان هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: از ابتدای امسال بالغ بر 3 میلیون و هفتصد هزار متر مربع از اراضی ملی استان هرمزگان به ارزش  تقریبی  بیش از 270 میلیارد ریال رفع تصرف شده است.

علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان از رفع تصرف بیش از 3 میلیون و هفتصد هزار متر مربع از اراضی ملی از ابتدای امسال خبر داد.

وی با اعلام اینکه ارزش تقریبی اراضی اعاده  شده بیش از 270 میلیارد ریال می باشد تصریح کرد: همچنین با دستور قضایی  22 مورد قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز در هفت ماهه نخست امسال صورت گرفته است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان با اعلام اینکه از ابتدای امسال تعداد 154 پرونده در حوزه صیانت از حقوق بیت المال و  اراضی ملی و منابع طبیعی در دستگاه قضایی هرمزگان مطرح شده است اعلام کرد : از این تعداد 146 فقره منجر به صدور رأی شده است.
صالحی در ادامه بر لزوم مسؤولیت‌پذیری تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در خصوص عواقب ناشی از تخریب، تصرف و تغییر کاربری اراضی ملی و همچنین آلودگی‌های زیست محیطی تأکید کرد و اقدام سریع، قاطع و پاسخگویی متولیان این حوزه را خواستار شد.

وی همچنین با یادآوری این مطلب که مقابله با عوامل آلوده‌کننده محیط‌زیست مورد توجه جدی دستگاه قضایی است، خاطرنشان کرد: نوار ساحلی به‌عنوان مهم‌ترین انفال در سطح استان هرمزگان باید از هرگونه تعرض و آلودگی زیست محیطی در امان بماند.

مقام عالی قضایی استان هرمزگان ضمن تأکید بر لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه به منظور صیانت از اراضی ملی و همچنین شتاب‌بخشی و هدف‌گذاری در تثبیت مالکیت‌ها اذعان داشت: در راستای اجرای مفاد قانون؛ مواردی نظیر تثبیت مالکیت‌ها، طرح به موقع دعاوی، ارائه دفاعیات مستدل و مستندسازی از دلایل و موارد ادعایی به منظور تسریع در  برخورد قانونی با متجاوزان و افراد سودجو راهگشا خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان بر اهتمام ویژه دستگاه‌های متولی به گزارش سریع و به موقع تخلفات با هدف شتاب بخشی به روند رسیدگی‌های قضایی و صیانت از حقوق بیت‌المال تأکید کرد.

انتهای پیام/Attachments area

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.