×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
رشد ۲۱ درصدی پرونده‌های صلح و سازش در هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ، تقویت عملکرد شوراهای حل اختلاف مبتنی بر افزایش خروجی پرونده های منجر به صلح وسازش و عدم ورود اعضای شوراهای حل اختلاف به مباحث قضایی از رویکردهای اصلی ریاست جدید قوه قضاییه است.

معاون قضایی رییس کل دادگستری هرمزگان روز شنبه در همین رابطه اظهار داشت: رسالت شورای حل اختلاف ایجاد صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم توسط معتمدان و ریش سفیدان هر منطقه است.

مظفر حمزه‌ای بیان داشت: طی مهرماه امسال تعداد هفت هزار و ۵۳۵ فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان شده که از این شمار یک هزار و ۴۰۱ فقره با صلح و سازش مختومه شده است.

وی ادامه داد: شمار پرونده‌هایی که در این مدت در شوراهای حل اختلاف هرمزگان به صلح و سازش رسیده در مقایسه با شهریورماه امسال ۲۱ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: این پرونده‌ها با تلاش معتمدان، ریش‌سفیدان و اعضای شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش رسیده است.

حمزه‌ای به مردم توصیه کرد: در صورت بروز هرگونه اختلاف، پیش از مطرح نمودن آن در محاکم قضایی، از خدمات مشاوران مستقر در شوراهای حل اختلاف و محاکم استفاده کنند و در مرحله نخست، پرونده خود را در شعب شوراهای حل اختلاف و در قالب صلح و سازش، بدون پرداخت هزینه دادرسی پیگیری و در صورت عدم رفع اختلاف به محاکم قضائی مراجعه نمایند.

در حال حاضر حدود ۳۰۰ شعبه شورای حل اختلاف در استان هرمزگان مشغول به فعالیت و ارائه خدمت به مردم می‌باشند.

از این تعداد حدود ۹۰ شعبه شهری و مابقی شعبه روستایی هستند و بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر به عنوان اعضای شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان در این شعبه‌ها مشغول به انجام وظایف می‌باشند.

برچسب ها :