×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

همزمان با هفته دولت و در راستاي بهبود کارآمدي محيط کار، ارتقاء سلامت و عملکرد کارگران، واحد هميار كاركنان شرکت فولاد هرمزگان ،  با حضور مديرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعي ، مدير کل بهزيستي،  و جمعي ديگر از مديران سازمان ها و نهادهاي استان هرمزگان  در محل بهداري  اين شرکت افتتاح شد .

با راه اندازي واحد هميار کارکنان شرکت فولاد هرمزگان، 3 هزار و 800 نفر  از کارکنان و شرکت‌هاي پيمانکاري اين شرکت از خدمات اين واحد بهره مند مي‌شوند.

پس از افتتاح اين مرکز مديرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعي هرمزگان هدف از افتتاح اين واحد را عملياتي کردن برنامه راهبردي پيشگيري از اعتياد در محيط کاري و کمک به بررسي مسايل بهره وري، شناخت و حل نگراني هاي شخصي کارکنان، کاهش حوادث ناشي از کار و افزايش ايمني محيط کار عنوان کرد .

وي ضمن ابراز رضايت از مديريت و عملکرد فولاد هرمزگان در حوزه هاي آموزشي ايمني ، ورزشي ، فرهنگي و اجتماعي اظهار داشت :  گزارش هاي ارائه شده نشانگر رعايت استاندارها در اين زمينه است .

 وي با تاکيد بر اينکه  عملکرد فولاد هرمزگان در حوزه  مسئوليت هاي اجتماعي و حمايت از نيروي انساني ، صيانت از نيروي کار و ارتقاي شاخص هاي کار قابل تقدير است از مديرعامل و كاركنان اين شرکت قدرداني کرد.

ابراهيمي در ادامه افزود : بنگاه هاي بزرگ اقتصادي ظرفيت و زيرساختي مناسب براي توسعه اشتغال و توسعه اقتصادي استان دارند  و مي توانند  فرصت هاي خوبي براي توسعه و  اشتغال استان ايجاد نمايند . وي افزود ما در اداره کار تعاون و رفاه اجتماعي تمام تلاشمان را در حمايت از نيروهاي کار در همه حوزه ها انجام خواهيم داد . در بخش ديگري از اين مراسم مدير عامل شرکت فولاد هرمزگان ، گزارشي از تاريخچه و عملکرد اين شرکت ارائه داد د و با تاکيد به اينکه شرکت فولاد هرمزگان يک شرکت توليدي است اظهار داشت :  در کنار توليد محور بودن ، کارکنان و خانواده هاي محترم  آن ها براي ما حائز اهميت هستند .

وي در ادامه با اشاره به فعاليت هاي انجام شده در راستاي مسئوليت هاي اجتماعي فولاد هرمزگان  افزود : فولاد هرمزگان عليرغم محدوديت ها و مشكلاتي كه بر اثر تحريم هاي ظالمانه امريكا با آن روبرو است ، همواره سعي کرده در تحقق مسئوليت‌=هاي اجتماعي و در حد توان و وسع خود پيشرو باشد .

 وي با اشاره به حجم بالاي درخواست ها در اين حوزه، هدفمند نمودن مسئوليت هاي اجتماعي صنايع را يکي از خواسته هاي فولاد هرمزگان عنوان کرد .

طرح هميار کارکنان (Employee Assistance Program) يا به اختصار  EAP  ، ويژه محيط‌هاي کاري است که براي کمک به بررسي مسائل مرتبط با بهره‌وري  محيط کاري، شناسايي و حل نگراني‌هاي شخصي کارکنان و ديگر مسائل مرتبط و موثر بر عملکرد شغلي آنان ايجاد شده است.

مديريت استرس، نگراني‌هاي خانوادگي، تعادل بين کار و زندگي، سوء مصرف مواد، مشکلات ارتباطي، مديريت مرحله‌گذار زندگي، سلامت و امنيت شغلي، کيفيت زندگي کاري، خشونت و رفتارهاي کاري ضد بهره‌وري و فرسودگي شغلي از مهم‌ترين خدماتي است که در قالب EAP  به کارکنان ارائه مي‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.