×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۶ صندوق خرد کشاورزی برای حمایت از زنان کشاورز ایجاد شده است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، ضیاءالدین صامتی صبح دوشنبه در نشست خبری شهرستان رودان را یکی از شهرستان‌های پیشرو در زمینه آزادسازی اراضی دانست و اظهار کرد: تا کنون نزدیک به ۸۵۰ هکتار از اراضی خرد شهرستان رودان آزاد سازی شده است.

وی با بیان اینکه چهار پروژه مربوط به آبیاری نوین در شهرستان رودان در حال اجرا است، عنوان کرد: مساحت این پروژه‌ها ۱۱۰ هکتار است و انتظار می‌رود برای ۵۰۰ خانوار در شهرستان رودان اشتغال ایجاد شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رودان ابراز داشت: در حوزه تولیدات گیاهای احداث پروژه‌های مربوط به ارتقاء بهره‌وری از منابع آب و خاک در دستور کار قرار دارد.

صامتی توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در شهرستان رودان را در راس برنامه‌های مدیریت جهاد کشاورزی دانست و تشریح کرد: در شهرستان رودان ۱۴۸ هکتار گلخانه وجود دارد که در حال حاضر ۱۴۵ هکتار آن زیر کشت است.

وی وجود کشاورزان پیشرو و ثابت قدم در شهرستان رودان را یکی از عوامل توسعه کشت‌های گلخانه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ حدود ۶۰ هکتار به سطح زیر کشت گلخانه‌ای شهرستان رودان افزوده شد.

صامتی مطرح کرد: اقدام جدیدی که در شهرستان رودان در حال انجام است مربوط به حوزه آبزی‌‌پروری است.

وی ادامه داد: ۲۰ درصد از محصولات کشاورزی به علت اینکه بسته‌بندی درستی ندارند به صورت فله‌ای وارد بازار می‌شوند به همین جهت و با توجه به تاکیدات صورت گرفته در این زمینه به سمت احداث کارگاه‌های بسته‌بندی و فرآوری در حال حرکت هستیم.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رودان بیان داشت: ظرفیت صنایع تبدیلی و ترکیبی بخش کشاورزی شهرستان رودان حدود ۴۵ هزار تن است که با اضافه شدن پروژه‌های در حال اجرا این ظرفیت به بالای ۶۰ هزار تن خواهد رسید.

صامتی فروش محصولات کشاورزی را تنها وابسته به عرضه و تقاضا دانست و اظهار کرد: یکی از مزیت‌های استان‌های جنوبی از جمله هرمزگان کشت خارج از فصل محصولات کشاورزی است. سعی شده است با همکاری شوراها و دهیاران و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برش استانی و شهرستانی کشت محصولاتی که برای شهرستان رودان در نظر گرفته شده است را اجرا کنیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر سطح زیر کشت شهرستان رودان و تنوع محصولات رودان بر اساس برش استانی است که از مرکز مشخص شده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رودان ابراز داشت: با جلساتی که با مجمع صنفی کشاورزان برگزار شد مقرر شد که جهت استقرار صنف کشاورزی مجموعه‌ای در نظر گرفته شود که این عمل محقق شد.

صامتی تشریح کرد: بها دادن به بخشی از جامعه که در حوزه کشاورزی نتوانسته بودن خود را نشان دهند از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان رودان است. صندوقی تحت عنوان صندوق حمایت از زنان کشاورز با همکاری دهیاران و بخشداران تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۶ صندوق خرد کشاورزی در چهار بخش شهرستان برای حمایت از زنان کشاورز تشکیل شده است.

مدیرجهاد کشاورزی تشریح کرد: تفاهم‌نامه‌هایی با صندوق کارآفرینی امید و دیگر صندوق‌ها توسط جهاد کشاورزی منعقد شده است و تسهیلاتی نیز برای این افراد در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.