×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
بخش عمده‌ی فعالیت جمعیت هلال احمر متکی به داوطلبان است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان بر نقش موثر داوطلبان در فعالیت‌های سازمان هلال احمر تاکید کرد
“مختار سلحشور” صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: جمعیت هلال احمرجمهوری اسلامی ایران در سال 1301 هجری خورشیدی تاسیس شده و مشغول انجام فعالیت های امدادی و خدمات اجتماعی به اقشار مختلف جامعه بوده است.
وی با بیان این که جمعیت هلال احمر استان هرمزگان در سال 1328 هجری خورشیدی تاسیس شده و  امسال در 70 سالگی جمعیت هلال احمر هرمزگان هستیم ادامه داد: جمعیت هلال احمر هرمزگان در تمام این سال‌ها در حوادث مختلف و در فعالیت‌های بشر دوستانه،امدادی،اجتماعی و در فعالیت‌های مشارکتی در بخش های مختلف نهاد‌های اجتماعی و انجمن های مردم نهاد همیشه حضوری مستمر داشته است
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان گفت:در ایام بزرگداشت روز جهانی داوطلب هستیم یکی از روزهایی که برای ما کارکنان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بسیار ارزشمند است و ما باید ازخدمات کسانی که داوطلبانه برای جمعیت و مردم جامعه هدف ما کار و تلاش می‌کنند قدردانی کنیم.
وی ادامه داد:بخش عمده‌ی فعالیت جمعیت هلال احمر متکی به حضور داوطلبان است و باید تعداد داوطلبان را افزایش دهیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان بیان کرد: وقتی حادثه ای رخ می دهد یکی از مهم ترین ماموریت‌های جمعیت ارائه خدمات امداد و نجات است.
وی تصریح کرد:بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی در مورد حوادث طبیعی با تقویت سرویس‌های آموزشی که ارائه می‌کنیم شامل دو بخش آموزش‌های تخصصی و عمومی است.
سلحشورافزود: در بخش آموزش‌های عمومی هدف بالا بردن سطح تاب آوری جامعه است وهمه ما به عنوان شهروند در معرض آسیب و حادثه هستیم که باید آمادگی و اطلاع کافی از اینکه چطور در برابر حوادث واکنش نشان دهیم را داشته باشیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر اظهار داشت: باید نیرو هایی را تربیت کنیم که در صحنه عملیات حضور موثر داشته باشند و بتوانند خدمات امداد و نجات را به آسیب دیدگان ارائه دهند
 سلحشور با اشاره به بحث امداد و نجات و مدیریت بحران افزود: مهم ترین رکن اصلی پیشگیری است و در بحث پیشگیری باید مردم جامعه هدف و مناطق آسیب پذیر را نسبت به این امر آگاه کنیم.
وی با اشاره به داوطلبان زیر 29 سال جمعیت هلال احمر گفت:12 هزارنفر پرونده داوطلبی در استان داریم که تعدادی از آن ها مشارکت فعال و تعدادی نیز مشارکت در حوادث دارند و این داوطلبان بدون هیچ توقعی در زمان هایی که ما به آن ها احتیاج داریم در مقاطع مختلف و بحران هایی که اتفاق می‌افتد حضور دارند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های مهم این سازمان اشاره کرد و افزود:کاروان‌های سلامت  که متشکل از پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر هستند و با وبر‌اساس برنامه های زمان بندی در مناطق بسیار محروم حاضر می شوند تا بیماران و کسانی که دسترسی به پزشک ندارند را به صورت رایگان ویزیت کنند از دیگر فعالیت‌های مهم هلال احمر است.
سلحشور در خصوص طرح نذر آب در جمعیت هلال احمر بیان کرد: شروع این طرح از سال گذشته بود که درسال 98 در غرب فین و شمال بندر خمیر دودر نوبت اجرا شد.
وی درخصوص حادثه سیلی که درابتدای سال 98 در استان گلستان و خوزستان رخ داد گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اقدام به جمع‌آوری کمک های مردمی کرد و کمکی که از صندوق‌های ما جمع آوری شد حدود 280 میلیون تومان بود.
سلحشور گفت:یکی دیگر از برنامه های جمعیت هلال احمر طرح دادرس در مدارس است که هرساله دانش آموزان در رابطه با حوادث و امداد و نجات آموزش می بینند.

برچسب ها :