×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز بارش باران از امروز عصر در هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ، مرضیه سی‌سی پور با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی در بیشتر نقاط استان آب‌گرفتگی معابر عمومی را به دنبال دارد، اظهار کرد: با توجه به تغذیه رطوبت مناسب و همراهی باد‌های نسبتاً شدید جنوب شرقی در مناطق دریایی احتمال تقویت این سامانه در استان انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان ادامه داد: شدت بارش در مناطق شرقی استان قابل‌ملاحظه و احتمال وقوع سیلاب دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق دریایی از روز شنبه تا سه‌شنبه وزش باد‌های نسبتاً شدید شرقی و در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه نیز وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی پیش‌بینی می‌شود.

سی‌سی پور اظهار کرد: با توجه به وزش این باد‌ها و مواج شدن دریا و همچنین فراهم بودن شرایط بارشی همراه با رعدوبرق و احتمال وقوع تگرگ، توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم نیز در اسکله‌ها اندیشیده شود.

همچنین مدیریت بحران استان هرمزگان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از شنبه تا سه‌شنبه هفته جاری به‌ویژه یکشنبه و دوشنبه در اکثر نقاط به‌ویژه مناطق شرقی و مرکزی استان و مناطق دریایی، رگبار باران و رعدوبرق همراه با آب‌گرفتگی معابر، احتمال وقوع تگرگ و سیلابی شدن مسیل‌ها و وزش باد نسبتاٌ شدید و مواج شدن دریا پیش‌بینی می‌شود.

توصیه می‌شود با توجه به‌احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی شهری و روستایی، برخورد صاعقه ،طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها و مواج شدن دریا در استان، در خصوص اجتناب از رفتن به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و همچنین تردد ایمن دریایی اطلاع‌رسانی لازم صورت پذیرد.

برچسب ها :