×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
صید 92 درصدی ماهیان سطح زی ریز کشور در هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ، صید 92 درصدی ماهیان سطح زی ریز در استان هرمزگان به ویژه در شهرستان قشم گفت: سال گذشته بالغ بر 87 هزار تن ساردین ماهی در استان هرمزگان صید شده است.

جوانمرد با بیان اینکه برداشت از ذخایر برداشت نشده یا کمتر برداشت شده یکی از اهداف مهم شیلات هرمزگان در حوزه صید و صیادی است گفت : در سالهای اخیر اقدامات خوبی  از جمله : دوره های آموزش ترویجی ، ارتقاء نظارت بر  صید ، مشارکت صیادان در ارتقاء صیدو صیادی اصولی و پایدار و …… در راستای این مهم صورت گرفته است .

وی مناطق جاسک ، بندرلنگه و جزیره قشم را از صیدگاههای عمده ماهیان سطح زی ریز در استان هرمزگان خواند و و تصریح کرد  این ماهیان به عنوان ماده ی اولیه در کارخانجات پودر ماهی ، به صورت تازه ، خشک شده یا فرآوری شده مانند : کنسرو ، سوراغ و مهیاوه ( غذاهای سنتی ) مورد مصرف خوراک انسانی قرار می گیرد.

معاون صید بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به ظرفیت های این گونه از ماهیان و همچنین مزایا و فواید خوراکی این آبزیان برای  انسان گفت : ورود در بحث فرآوری ، ترویج مصرف ساردین ماهیان و ارتقاء ارزش افزوده آن از اهم برنامه های ترویجی شیلات هرمزگان است .

جوانمرد افزود: در شش ماهه نخست سال جاری بالغ بر 68 هزار تن ماهی سطح ی ریز در استان هرمزگان صید شده است.

گفتنی است شیلات هرمزگان طی سالهای اخیر همواره رکورد دار صید ماهیان سطح زی ریز در کشور بوده است.

برچسب ها :