×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
محصولات تولیدی شرکت فولاد هرمزگان در انواع صنایع استفاده می‌شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین اصغر مدنی، معاون بهره برداری فولاد هرمزگان در اولین کنفرانس ملی ریخته گری مداوم طی سخنرانی با موضوع مدیریت در پلنت های ریخته گری مداوم گفت:ماشین های ریخته گری مداوم فولاد یکی از پیچیده ترین ماشین آلات هستند و بیش از 20 هزار قطعه در کنار یکدیگر قرار می گیرند تا یک ماشین ریخته گری مداوم تولید شود.
وی ادامه داد:ماشین‌های ریخته گری اسلب پیچیده ترین نوع ماشین آلات فولادی هستند.

مدنی خاطر نشان کرد: در ریخته گری مداوم باید به کیفیت در خط ریخته گری، کیفیت ذوب تولیدی، کنترل فرآیند فولادسازی و کیفیت پیوسته توجه ویژه داشت.

وی با بیان این که برای رسیدن به تولید 55 میلیون تن فولاد باید به تکنولوژی بکار رفته دقت لازم را داشته باشیم گفت:برای احداث واحدهای جدید باید کاهش مصارف، بهره وری بالا، راندمان تولید بالا، تناسب با دیگر تجهیزات فولادسازی و تولید محصولات مورد نیاز در نظر گرفته شود.

معاون بهره‌برداری فولاد هرمزگان بیان کرد: محصولاتی که فولاد هرمزگان اکنون تولید می‌کند در انواع صنایع از آن استفاده می شود. محصول نهایی ما اسلب است.

مدنی گفت: در ریخته گری مداوم تعمیر و نگهداری بسیار مهم است. آب مناسب و کنترل آب های موجود در ماشین بسیار با اهمیت است و تاثیر بسزایی در کیفیت محصول تولیدی دارد. روانکاوی و انتخاب نوع روغن و گریس نیز بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: آب در یک ماشین ریخته گری مداوم مانند خون در رگ حیاتی است.

معاون بهره برداری فولاد هرمزگان با اشاره به این‌که یکی از مواردی که جزو رویکردهای این کنفرانس است بحث بومی سازی است اظهار داشت: امروز تحریم یک چالش است اما فرصتی که برای ما ایجاد شده استفاده از مباحث بومی سازی و کاهش وابستگی به واردات و جلوگیری از خروج ارز، خروج انحصار، سهولت دسترسی و ارتباط با تامین کنندگان و توسعه توانمندی های تولیدکنندگان داخلی است.

وی گفت:بومی سازی در تولید پایدار نقش بسزایی دارد و مدیریت هزینه در ماشین های ریخته گری بسیار مهم است و خواص میلیاردها تومان خسارت می تواند به شرکت ها وارد آورد.

برچسب ها :