×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارتقا کیفیت و کاهش هزینه‌ها با دستیابی به فناوری جدید امکان پذیر است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ، فرزاد ارزانی، مدیرعامل فولاد هرمزگان در اولین کنفرانس ملی ریخته گری مداوم فولاد گفت:در فولاد هرمزگان سعی کرده ایم رویکردی در راستای کاهش هزینه ها ، ارتقاء کیفیت ویک رویکرد علمی داشته باشیم.

وی افزود: هدف دستیابی به فناوری است که در این راستا نظام نوآوری بر پایه (DUI) مدنظر است و به نظر من باید اول صنعت ایجاد شود و سپس دانش به دست آید.

مدیرعامل فولاد هرمزگان در ادامه بیان کرد: چرخه ارتقاء فناوری در صنعت فولاد در ژاپن، آمریکا، کره جنوبی بوده و ما نیز باید به سمت ارتقا تکنولوژی فولاد پیش برویم .

ارزانی خاطر نشان کرد: بومی سازی در دل فناوری و دانش ساخت تجهیزات است ایران هم باید در مسیر توسعه تکنولوژی و دانش فنی پیش برود درغیر این صورت شاهد هزینه های بالایی خواهیم بود .

وی اظهار داشت: امکان توسعه محصولات و رقابت بدون تسلط بر فناوری تولید به سختی و پرهزینه خواهد بود و بهبود و ارتقاء تکنولوژی های موجود را باید مدنظر قرار داد.

ارزانی گفت:ما به فناوری ماشین ریخته گری مداوم نیاز داریم چراکه صددرصد تولید فولاد خام صنعتی کشور از روش ریخته گری مداوم انجام می شود.

وی بیان کرد: اقدامات خوبی در زمینه همکاری شرکتهای ساخت داخل با طراحان خارجی انجام شده است.

ارزانی خاطر نشان کرد: توسعه فناوری یک حلقه مفقوده در کشور است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت :افراد این شرکت در بهبود کیفیت محصولات و بهره وری تاثیرگذارند ومسیر دستیابی به فناوری در کشورهای در حال توسعه از طریق یادگیری، تعامل و اشتراک گذاری و اجرایی است.

وی در ادامه بیان کرد: در ابتدا باید صنعت ایجاد شود و در صنعت به دانش دست یابیم.

او اظهار داشت: امکان صادرات فناوری به بازارهای منطقه در صورت دستیابی به فناوری را خواهیم داشت.

وی افزود:در زمینه ریخته گری مداوم اقدامات خوبی در حال انجام است اما یکپارچه نیست و این فرآیند میانی است.

وی در خصوص تولید ۵۵ میلیون تن فولاد بیان کرد: باید از ریخته گری مداوم استفاده کنیم و اگر به فناوری دست پیدا نکنیم در حال تکرار خودمان خواهیم بود.

مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت:ما برای تدوین نقشه راه در این زمینه باید ساختار داشته باشیم تا دانش به فناوری و فناوری به صنعت را تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: تبدیل دانش به فناوری وفناوری به صنعت نیازمند ساختار است. در بومی سازی تجهیزات و قطعات نباید از دستیابی به دانش فناوری غافل شویم.

وی افزود: در دو یا سه دهه آینده اگر نتوانیم هم گام با جهان پیش رویم دوام نخواهیم آورد.

ارزانی در پایان افزود: توسعه فناوریک حلقه مفقوده در صنعت فولاد کشور است و باید توجه داشت که دستیابی به فناوری نیازمند زمان و پژوهش خواهد بود.








برچسب ها :