×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تدوین یک برنامه جامع کار‌آفرینی بر اساس ظرفیت‌های کشور ضرورت دارد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ، محمدرضا صفا صبح امروز در همایش کارآفرینان هرمزگان گفت:طی سال‌های اخیر اکثر کشور‌های دنیا نقش کار و کار‌آفرینی را در بهبود تمام شاخص های مهم اقتصادی از جمله اشتغال و بهر آوری و رشد اقتصادی را به خوبی در ک کرده‌اند.
وی ادامه داد:حتی در اقتصاد‌های دولتی سیاست‌گذاران با بحث اهمیت کار آفرینی در محیا نمودن شرکت‌های کوچک و متوسط موافق هستند‌.

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس با بیان این‌که طبق داده‌های آماری بیش از ۵۰ درصد از تولید ناخالصی تولید داخلی کشورهای پیشرفته عضو سازمان توسعه و همکاری کارآفرینان کوچک و متوسط صورت می پذیرد بیان داشت:تحقیقات نشانگر نقش 70 درصد کار آفرینان در آینده است.

صفا اظهار داشت:کشور ما نیز طی سال های اخیر با نگاهی ویژه و جامع تری به این موضوع نگریسته است هر چند که نگاه دولتی بر اقتصاد در حوزه کار‌آفرینی سایه انداخته است و در چهار چوب کنترل شده ای بین دولت و بخش خصوصی دیده می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس تصریح کرد:لازم است با استفاده از تجربه سایر کشورها در تدوین یک برنامه جامع کار آفرینی بر‌اساس ظرفیت‌های کشور تمرکز کنیم.

صفا افزود:استان هرمزگان در سال‌های اخیر شاهد فعالیت‌های خوبی در حوزه کار آفرینی بوده است و جای بسی تقدیر از مسئولان و دست اندر در کاران دارد اما معتقدیم تا رسیدن به یک جایگاه در خور و شان استان هرمزگان فاصله زیادی داریم که سزاوار است با همکاری مسئولان مربوطه یک برنامه مبدل کار‌آفرینی به تمام ظرفیت‌های اقتصادی استان در برگیرد تبدیل شود.

وی گفت:اتاق بازرگانی استان هرمزگان در این خصوص آمادگی کامل خود را جهت همکاری با تمام دستگاه های اجرایی و کار آفرینی اعلام می‌کند.

صفا ادامه داد:اتاق بازرگانی هرمزگان معتقد است استان هرمزگان با توجه به پیشینه فرهنگی ، اقتصادی، تجاری و ظرفیت‌های موجود در تمام شاخه ها اعم از اقتصادی دریا محور، کشاورزی ، صنعت و معدن و صنایع دستی و گردشگری به جایگاه واقعی خود در کشور دست یابد .

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس با اشاره به این‌که اتاق بازرگانی بندرعباس با توجه به اهمیت تولید و اشتغال و اهمیت نقش کار آفرینان در اقتصاد و اشتغال استان در کنار کار آفرینان استان بوده افرود:اعضای اتاق همیشه زبان گویای کارآفرینان بوده‌اند و حمایت های خود را آشکارا به همه نشان داده‌اند.

وی گفت:برگزاری این همایش نقطه آغازی در این امر مهم است اتاق بازرگانی صنایع معادن کشاورزی استان هرمزگان پس از بررسی در حوزه صنایع های کوچک و متوسط بر این باور است که استان در این حوزه نیازمند الگو های صنعتی و کار آفرینی است و صدور مجوزات تاسیس با توجه به ایده های نو باید در حوزه زنجیره ارزش افزوده محصولات صورت پذیرد .

برچسب ها :