×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
هنر و خلاقیت هرمزگان را باید به دیگر استان‌ها و کشورها صادر کرد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ، حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده صبح امروز در همایش کارآفرینان استان هرمزگان اظهار داشت:کار آفرین مظهر خالقیت خدا است کار‌آفرین باید به دنبال خلق کارهای مهم باشد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد:باید تلاش کنیم کم‌ترین نقص در کار‌آفرینی را داشته باشیم و این موضوع باید چرخ اقتصاد کشور را به جلو ببرد.

وی گفت:ما امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم دشمن تمام سعی و تلاش خود را بر این حقیقت گذاشته که جامعه ما را به جنگ اقتصادی در بیاورد.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به این‌که ما امروز نیازمند باز تعریف مجددی از مفهوم کار هستیم گفت: کار مقدس‌ترین مفهومی است که در مبانی دینی وجود دارد.

عبادی‌زاده تصریح کرد:امروز جامعه اسلامی با مفهوم کار یک نگاه متفاوتی را دارد نسل جوان هم با همین مشکل مواجه است و استادان دانشگاه باید جوانان را به باز تعریف مفهوم کار سوق دهند.

وی بیان داشت:کار را مقابل میز قرار ندهید،میدان کار و عرصه فعالیت‌های جوانان ما کارخانه‌ها ،کارگاه‌ها،صنایع بزرگ،زمین‌هایکشاورزی وخانه‌ها را تبدیل به یک کارخانه کرده‌اند.

عبادی‌زاده گفت:امروزه ما افتخار می‌کنیم که استان هرمزگان به عنوان استان خلاق درعرصه صنایع دستی در کشور از طرف یونسکو معرفی می‌شود استان هرمزگان باید خلاقیت خود را پیدا کند.

وی بیان داشت:مهارت آموزی برای جامعه ما یک ضرورت امکان ناپذیر است جامعه ما اگر بخواهد در عرصه خلاقیت های خود منشا تولید کار و تلاش شود باید آموزش نیز به عنوان جزء اجتناب ناپذیر این عرصه تعریف شود.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد:امروز هرمزگان هر خانه‌اش باید تبدیل به یک کارخانه شود زنان هرمزگانی در گذشته تولید کنندگانی بوده‌اند که هنر و خلاقیت‌های آن ها نه تنها در هرمزگان که استان‌های هم جوار را نیز در حوزه خلیج فارس تحت پوشش خود قرار داده بود.

نمایند ولی فقیه در هرمزگان بیان داشت:هرمزگان امروز ظرفیت‌های بسیار بالایی در عرصه کشاوزی،دریا،صنعت، حوزه‌های خانگی و صنایع دستی و گردشگری دارد و این زمینه را برای کار آفرینان جوان ما فراهم کرده است.

عبادی‌زاده با اشاره به این‌که بار مسئولیت آموزش کار آفرینی بر عهده دانشگاه ها است گفت: دانشگاه‌ها در نسل سوم خود قرار دارند و تولید دانش هدف نیست وسیله است برای این که بتواند جامعه اسلامی را به جلو ببرد و رونق و پیشرفت را برای جامعه اسلامی فراهم کند .

وی افزود:دانشگاه‌های نسل سوم از مرحله آموزش و پژوهش باید عبور کنند و باید به صنعت وصل شوند و باید با کشاورزان ما در بخش کشاورزی مرتبط با خودشان پیوند مستحکم تری ایجاد کنند و مشکلات این حوزه را حل کنند.

عبادی‌زاده ادامه داد:جوانان ما باید به سمت کشف حقایق جدید و نیاز های جدید جامعه حرکت کنند و هرمزگان نیازمند این است که در هر حوزه ای که اشاره شد جوانان وارد این عرصه شوند و کار آفرینی کنند.

برچسب ها :