×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تمامی امکانات در اختیار مردم حادثه دیده پارسیان قرار گیرد/بازسازی زیرساخت ها با سرعت پیگیری شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ، فریدون همتی شب گذشته(29 آذر) در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان پارسیان با اشاره به بازدید خود و اعضای ستاد مدیریت بحران استان از مناطق آسیب دیده  این شهرستان بر اثر بارندگی‌های گسترده روزهای اخیر، عنوان کرد: در روزهای گذشته شاهد بارندگی‌های کم نظیری در غرب استان به ویژه در شهرستان پارسیان بودیم.

وی ادامه داد: این بارندگی‌های گسترده خسارت‌هایی به برخی از زیرساخت‌های این شهرستان، منازل مردم و زمین های کشاورزی و دیگر بخش‌ها وارد نمود.

استاندار هرمزگان افزود: با وجود بارندگی کم‌نظیر در این شهرستان با همکاری و مشارکت مردم و تلاش خوب مجموعه مدیران و اعضای ستاد مدیریت شهرستان و استان برای ارائه خدمات، اقدامات مناسبی صورت گرفت.

همتی تصریح کرد: دیگر بخش ها از جمله شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، نیروهای انتظامی، سپاه و بسیج نیز همکاری بسیار خوبی برای کمک به مردم داشتند.

وی اظهار کرد: با تقسیم کاری که میان دستگاه‌های اجرایی انجام شده باید برآورد خسارت و بازسازی مناطق آسیب دیده نیز به شکل مناسب توسط دستگاه های مسئول انجام شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی از محل منابع موجود در حوزه مدیریت بحران باید نسبت به بازسازی زیرساخت ها و بخش های آسیب دیده اقدام کنند و اعتبارات لازم با ارائه گزارش به هیأت دولت، تصویب و تخصیص خواهد یافت.

همتی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید همواره آمادگی لازم را برای چنین مواقعی داشته باشند، بیان کرد: داشتن سرعت عمل در رسیدگی به مناطق آسیب دیده و رفع مشکلات این مناطق بسیار مهم است و این امر باید مورد توجه دستگاه‌های مسئول باشد.

وی ادامه داد: برقراری ارتباطات در هنگام حوادث بسیار مهم است و باید در این راستا شرایطی ایجاد شود که بتوان خدمات مناسبی ارائه داد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: برای بازسازی پل ها و راه های آسیب دیده در کوتاه ترین زمان برنامه‌ریزی و اقدام شود و راه های روستایی آسیب دیده نیز به سرعت بازگشایی شوند.

همتی با اشاره به اینکه تمامی امکانات مورد نیاز از جمله اقلام غذایی و سایر مایحتاج در اختیار مردم حادثه دیده قرار گیرد، اضافه کرد: مشکلات مربوط به آب و برق و همچنین زمین های کشاورزی نیز به سرعت حل شود.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: دستگاه‌های مسئول در بخش های مختلف برای جبران خسارت های وارد شده به مردم، سریعا اقدام کنند.

برچسب ها :