×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
اولویت اول ستاد بحران جلوگیری از هرگونه خسارت جانی در پارسیان بود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ، مجتبی رضاپور شب گذشته(۳۰ آذر) در جلسه ستاد مدیریت بحران با اشاره به اینکه تمام تجهیزات دستگاه‌های دولتی و پیمانکاران و افراد شخصی در اختیار مدیریت ستاد بحران بود و در اختیار مدیران خدمات رسان داده‌شده بود، افزود: بیشتر نقاط شهرستان آب و برق وصل شده و محورهای بازگشایی‌شده و خطوط تلفن ثابت و همراه برقرارشده و به حالت عادی برگشته است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان پارسیان با اشاره به‌شدت بارندگی و سیل تلفات جانی نداشتیم، اضافه کرد: اولویت اول ستاد بحران جلوگیری از هرگونه تلفات یا خسارت جانی بود که خوشبختانه با مدیریت به خیر گذشت و امیدوارم با همکاری مردم و مسئولین در کنار یکدیگر در جهت بازآفرینی و توسعه شهرستان را پیش بگیریم.

رئیس ستاد مدیریت بحران پارسیان بیان کرد:  تمامی دستگاه‌ها بخش دولتی و خصوصی در سطح شهرستان تقسیم‌بندی و در اختیار  مدیران دستگاه‌های اجرای و اعضای ستاد بحران قرار داده شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان پارسیان، در جهت تسریع خدمات از جمله آب و برق در کوتاه‌ترین زمان ممکن باوجود ارتباط محدود، بیان کرد: با توجه به اینکه ارتباط تلفن همراه قطع‌شده بود توانسته‌ایم از طریق تلفن‌های بی‌سیم بحران را مدیریت و در کمتر از ۱۰ ساعت آب را به منازل مردم برسانیم و امیدواریم با تلاش نیروهای خدمات رسان تمام روستاها قطعی آب برطرف شود.

فرماندار پارسیان در ادامه با اشاره به جلسه چهار روز گذشته ستاد مدیریت بحران قبل از سیل جهت آمادگی کامل دستگاه عنوان کرد: با تلاش اعضای و مصوبه ستاد بحران تمام امکانات و تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین نهادهای دولتی و شخصی در اختیار مدیریت بحران قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تلاش شبانه‌روزی دستگاه‌های خدمات رسان قابل‌تقدیر است ولی باید ضعف‌ها بررسی شود و برطرف شود و مطمنأ این پایان کار نخواهد بود و تلاش ما برای ارائه خدمات تا قبل از سیل صورت می‌گیرد.

فرماندار پارسیان بیان کرد: ما باید به دنبال این باشیم که ضعف‌ها بخصوص در مسیر آبراه‌ها پوشش بدیم و تمام تلاشمان در جهت برقراری نظم و برنامه گام برداریم.

رضاپور اضافه کرد: باید زیرساخت‌های آسیب‌دیده به گونه تعمیر یا پروژه جدید به‌گونه‌ای شروع که تمام جوانب سیل امروز در نظر گرفته شود تا هم مردم و هم آیندگان دچار مشکل نشوند.

فرماندار پارسیان در پایان با اشاره به اینکه شهرستان پارسیان به‌عنوان یکی از شهرهای پر بارش کشور معرفی شد، اظهار کرد: در گذشته در یک سال ۹۰ میلیمتر بارندگی داشته‌ایم ولی در دو روز ۲۱۳ میلیمتر و در طول ٤ ساعت ١٠٢ میلیمتر بارندگی داشتیم که بدون کانال هدایت سیل توانستیم سیل را مدیریت کنیم و خسارات جانی نداشته باشیم.

 رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان پارسیان از مردم شریف شهرستان پارسیان که با صبوری ما را در این بحران یاری کردند تشکر کرد و افزود: از ائمه جمعه و فرماندهی بسیج سپاه پارسیان و نیروهای امنیتی و از کلیه اعضا ستاد بحران، شهرداری، بخشداری و دهیاری‌ها، شورای شهر و روستا، مدیریت و پرسنل شرکت عمران ساحل و نیروهای پرتلاش بسیجی و فرماندهی و پرسنل ناویپ ۴۱۲ ذوالفقار، پیمانکاران و واحدهای تولیدی شن و ماسه که در جریان وقوع بحران همکاری فراوانی را داشته‌اند و تمامی امکانات و تجهیزات را در اختیار ستاد مدیریت بحران قراردادند، نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

برچسب ها :