×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بر اساس پایش وزارت میراث فرهنگی سهم استان هرمزگان از تسهیلات بانکی تبصره 18، 322 میلیارد تومان است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، صالح دریانورد ظهر یکشنبه در کارگروه ویژه گردشگری استان هرمزگان که با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد در خصوص مهمانسراهای ادارت و سازمان‌های دولتی اظهار کرد: ظرفیت هتل در استان هرمزگان محدود است و چیزی حدود چهار هزار تخت در استان وجود دارد.

وی عنوان کرد: اقامت یک بخشی از هزینه‌هایی است که در گردشگری برای گردشگر ایجاد می‌شود و با توجه به حجم زیاد مسافر در برخی از ایام در هرمزگان باید به متفاوت بودن سطح درآمد گردشگران نیز توجه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال حدود 17 میلیون نفر سفر دریایی صورت گیرد، ابراز داشت: در ایام عید آموزش و پرورش با هم‌افزایی که دارد ظرفیت‌های خود را در اختیار بخش زیادی از مسافران قرار می‌دهد.

کارگروه ویژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور وزیر میراث فرهنگی

دریانورد با بیان اینکه ظرفیت‌ها باعث هم‌افزایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های اقامتی دستگاه‌های اجرایی محدود کننده نیست بلکه تنوع و دگرگونی اقامت‌گاه‌ها باعث جذب گردشگر در استان خواهد شد.

وی تشریح کرد: در پایش استانی که وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام داده است سهم استان هرمزگان از تسهیلات بانکی تبصره 18 قانون بودجه حدود 322 میلیارد تومان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان با بیان اینکه سهم هرمزگان یک میلیارد و 700 میلیون تومان کمک بلاعوض دولت است، ابراز داشت: در حوزه زیرساخت‌های گردشگری کمک‌های خوبی شده است. 32 میلیارد و 585 میلیون تومان برای بهبود زیرساخت‌های گردشگری به استان هرمزگان تخصیص داده شده است.