×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
به دنبال تردد وسایل نقلیه مناطق آزاد در تمام ایران هستیم

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، ولی تیموری صبح یکشنبه در کارگروه ویژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان اظهار کرد: گردشگری یک فرایند فرابخشی است و اگر تمام دستگاه‌ها کمک نکند هیچ اتفاقی در این حوزه رخ نخواهد دارد و همه باید به عنوان حلقه‌های یک زنجیر در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

وی عنوان کرد: استانی وجود دارد که طی یک ماه تمام مجوزهای صدور یک مرکز گردشگری که توسط بخش خصوصی احداث می‌شود را صادر می‌کند اما در برخی از استان‌ها این صدور مجوز چندین سال طول می‌کشد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: قوانین برای هر دو استان یکی است اما چیزی که باعث چنین اختلافی شده است نگاه همراه و  هم‌افزای دستگاه‌های اجرایی استان است که می‌تواند آن‌را به یک فرایند یک ماهه یا سه سه‌ ساله تبدیل کند.

تیموری تشریح کرد: هیچ مجوزی بیش از 15 روز یا نهایتا یک ماه نداریم چراکه سامانه‌ای طراحی شده است که موافقت اولی باید سه هفته‌ای پاسخ داده شود اما استعلاماتی که از 18 استان گرفته می‌شود تا موافقت اولیه به موافقت اصولی تبدیل شود زمان‌بر است.

وی مطرح کرد: به دنبال این هستیم که در حوزه مالیات بر ارزش افزوده برای فعالین حوزه گردشگری معافیت‌هایی را بگیریم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نامه‌ای را با امضای مشترک معاون اول رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ریاست جمهوری ارسال شد که در این نامه درخواست شده بود که افراد از محل ذخایر ارزی که در خارج از کشور دارند بتوانند وسیله نقلیه وارد کنند.

تیموری بیان داشت: نکته‌ دیگری که در این نامه ذکر شده بود این بود که وسایل نقلیه‌ای که در مناطق آزاد هستند بتوانند در مناطقی خارج از مناطق آزاد با پلاک گردشگری تردد کنند.

وی اذعان کرد: اگر تقاضایی برای خرید وسائل حوزه گردشگری وجود دارد در قالب شرکت‌های گردشگری می‌توانند اقدام کنند و از تسهیلات بانکی استفاده کنند.