×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پاسخ شیلات هرمزگان در رابطه با شبهات گنبد نمکدان در قشم

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،علی اکبر مجاز با بیان اینکه با توجه به فشار بر ذخایر آبزیان در منابع طبیعی و همچنین سیاست های سازمان شیلات ایران مبنی رونق تولید، صنعت تکثیر و پرورش میگو یکی از راهکارهای مناسب و عملیاتی در این حوزه بوده است افزود: خوشبختانه صنعت آبزی پروری اشتغال زایی خوبی را در استان هرمزگان به ویژه برای بومیان استان به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: بدون شک شیلات هرمزگان و مجموعه بهره برداران شیلات نیز با تخریب محیط زیست و یا خسارت به اراضی به شدت مخالف بوده و خواهان حفاظت از اراضی و محیط زیست هستند.

وی  با بیان اینکه بدیهی است اعلام بلامانع بودن این اداره کل صرفا به لحاظ فنی و احداث مزرعه پرورش میگو در عرصه مورد تقاضا با نقاط UTM مشخص بوده و نافی ضوابط و چارچوب های قانونی و حدود و حریم سایر دستگاه های ذیربط نمی باشد تصریح کرد: حتی بر اساس آیین نامه های صدور مجوزها متقاضی  را ملزم میکند کلیه استعلام های مندرج در آیین نامه از سایر ادارات و دستگاه ها و بر اساس ضوابط مرتبط توسط متقاضی اخذ و ضمیمه پرونده گردد.

مجاز با بیان اینکه براساس قانون نظام جامع دامپروری، مجوزها فقط توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان نظام دامپزشکی استان صادر می‌شود؛ گفت: استعلام‌های چندگانه از سازمان‌های مختلف از جمله منابع طبیعی، محیط زیست، آب منطقه‌ای، راه وشهرسازی، بنیاد مسکن، حمل و نقل جاده ای، آب، برق، گاز، میراث فرهنگی و… توسط متقاضیان اخذ و در کمیسیون ماده ۲ امور اراضی جهاد کشاورزی بررسی و در صورت واجد شرایط بودن و موافقت دستگاه ها، اراضی واگذار می‌شود.

رئیس اداره توسعه میگوی اداره کل شیلات هرمزگان  خاطر نشان شد: شیلات هرمزگان تنها امکان سنجی  فعالیت شیلاتی (پرورش میگو،تکثیر میگو و…) را بررسی می کند و ادامه روند صدور مجوز های لازم در دیگر دستگاه های اجرایی صورت می پذیرد.

گفتنی است فاصله بین غار نمکدان تا مزرعه مطرح شده حدود شش کیلومتر است.


برچسب ها :