×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اختصاص ۱۵۰ مجوز صید به هرمز نشینان با پیگیری استاندار

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،سید مجدالدین حسینی صبح امروز(ششم بهمن ماه) در نشستی خبری بیان کرد: توجه ویژه استاندار هرمزگان به جزیره  هرمز باعث شده که دربحث گردشگری و صید و صیادی و صدور مجوز صید به صیادان و مسکن جوانان مسولین مربوطه شدیداً حساس باشند.
بخشدار جزیره هرمز با اشاره به دستورات استاندار هرمزگان به مدیران مبنی بررفع مشکلات جزیره هرمز، گفت: نگاه و بینش اجتماعی، عمرانی و توسعه ای، استاندار جهادی هرمزگان قابل تحسین است زیرا این نگاه در حوزه های اقتصادی و عمرانی و از جمله به صید و صیادی و گردشگری زمینه رشد و ارتقای جزیره هرمز را به همراه داشته است.

حسینی با اشاره به سخنان امام جمعه جزیره هرمز در خطبه های نماز جمعه(۴ بهمن ماه) مبنی بر اینکه مسئولان در خصوص مجوزهای صید به مردم وعده  ندهند، مردم از وعده ها خسته شده اند، اظهار کرد: اقدامی عملی تر از این که استاندار هرمزگان بعد از سالیان سال با پیگیری خود، تعداد ۱۵۰ مجوز صید برای جزایر استان گرفتند و باتوجه به وضعیت مردم هرمز و توسعه های مد نظرش،۱۵۰ مجوز به صیادان هرمزی اختصاص داده شد.

وی اضافه کرد: با توجه به نظر استاندار و برنامه‌هایی که برای توسعه همه جانبه هرمز چه در زمینه عمرانی، اقتصادی فرهنگی و اجتماعی و مسائل و مشکلات صیادان با ایشان مطرح شد، در نتیجه دستور واگذاری این ۱۵۰ مجوز صید به  صیادان هرمز را دادند و در حالی رایزنی برای اعطا مجوز صیادی به سایر متقاضیان است.

وی با تقدیراز نگاه ویژه استاندار به این بخش خاطرنشان کرد: توجه ویژه بر حل مشکلات صیادان جزیره هرمز، فعال کردن اقتصاد دریا از طریق تسهیل صدور مجوز صید برای صیادان بومی در دستور کار نماینده عالی دولت در استان است و نگاه ویژه استاندار به جزیره هرمز نمونه بارزی از اقدامات عملی در هرمزگاناست.
 
بخشدار هرمز عنوان کرد: از ۱۵۰  مجوزی که به  این جزیره تخصیص داده شده  اکنون  ۹۴ مورد آن از سوی اداره کل شیلات هرمزگان به متقاضیان واگذار شد و بنا به دستور شفاف استاندار، مابقی آن باید صادر شود که باید در این خصوص سلسله مراتب اداری صورت پذیرد که فرماندار شهرستان بندرعباس به جد پیگیر تحقق آن بوده که به مرحله اجرایی و به نتیجه مطلوب رسیده و به آن ها واگذار  شد.

حسینی با اشاره به مشکلات مسکن جوانان و مسکن مهر جزیره هرمز بیان کرد: برای رفع مشکل مسکن جوانان تاکنون قریب به ۶ الی ۷ جلسه در مرکز استان با این موضوع با حضور استاندار هرمزگان برگزار شد و نتایج خوبی هم در برداشته است که بزودی جوانان هرمزی که بر اساس ضوابط، شرایط دریافت مسکن داشته باشند در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام خواهند شد.
وی اضافه کرد: به همین منظور به طور ویژه سایت طرح ملی مسکن  برای جزیره نشینان هرمز باز گشایی خواهد شد.
حسینی با اشاره به منویات  مقام معظم رهبری در پیام گنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان مبنی بر رسیدگی به معیشت مردم جزیره هرمز، اظهار کرد: جزیره هرمز جزیره ای زیبا با قدمت تاریخی با پتانسیل بسیار بالایی است که می توان با آماده سازی زیر ساخت ها منطبق بر موقعیت و ظرفیت های آن زمینه را برای اشتغال و رونق تولید فراهم آورد.

برچسب ها :