×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۷۲۲ پروژه در هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، فریدون همتی صبح پنجشنبه در نشست خبری با تبریک و گرامیداشت فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، عنوان کرد: مجموع تعداد پروژه‌های قابل افتتاح و آغاز عملیات اجرایی در استان هرمزگان برای ایام الله دهه مبارک فجر سال جاری، ۷۲۲ پروژه با اعتباری بیش از ۸,۱۳۵ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: این میزان شامل افتتاح ۷۰۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷,۸۷۴ میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی ۱۵ پروژه مهم در سطح استان با اعتبار بیش از ۲۶۱ میلیارد تومان است.

استاندار هرمزگان افزود: این پروژه‌ها در زمینه‌های مختلف در شهرستان‌های استان هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسند که در بین شهرستان‌ها، بندرعباس با تعداد ۱۷۴ پروژه و اعتبار بیش از ۵,۵۱۶ میلیارد تومان دارای بیشترین تعداد پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر است.

همتی تصریح کرد: همچنین بیشترین تعداد پروژه‌ها مربوط به بخش مسکن، عمران شهری و روستایی با ۳۳۱ پروژه است و بیشترین میزان اعتبار نیز مربوط به بخش انرژی با اعتبار ۲,۶۲۶ میلیارد تومان است.

وی در ادامه به تعدادی از پروژه‌های بزرگ و شاخص قابل افتتاح در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی ۸۹۰ مگاواتی هنگام به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات با حجم سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون یورو از جمله این طرح‌های بزرگ است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: این نیروگاه در زمینی به مساحت ۴۲ هکتار در ۱۲ کیلومتری غرب بندرعباس احداث شده و شامل ۲ واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی و یک واحد بخاری ۲۸۰ مگاواتی می‌باشد.

همتی تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی ساخت توربین‌های کلاس F در این نیروگاه موجب افزایش راندمان به معنای مصرف سوخت کمتر برای تولید برق واحد و همچنین آلایندگی کمتر و در نتیجه ارتقای سطح بهره وری در صنعت برق خواهد شد.

وی گفت: دیگر طرح بزرگ قابل افتتاح در استان، تولید گندله آهن شرکت مادکوش با سرمایه گذاری ۱۳۷ میلیون یورو است.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: سد سرنی شهرستان میناب و خط انتقال و تصفیه خانه آن با اعتبار ۸۷ میلیون یورو و ۵۵ متر ارتفاع سد، ۶۱ میلیون متر مکعب حجم مخزن، ۴۶۰ متر طول تاج و ۳۸ کیلومتر طول خط انتقال، آماده بهره‌برداری است.

همتی اضافه کرد: فاز دوم آب شیرین کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی بندرعباس به ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب با اعتبار ۲,۴۵۰ میلیارد ریال، شامل یک باب ایستگاه پمپاژ، یک مخزن به ظرفیت ۵۰۰۰ مترمکعب، ۵ کیلومتر خط انتقال و ظرفیت تأمین آب ۲۳۱ لیتر بر ثانیه دیگر طرح شاخص در استان است.

وی ادامه داد: فاز اول طرح آبرسانی به بشاگرد از سد جگین با اعتبار ۱۳۱۲ میلیارد ریال، شامل ۲ باب ایستگاه پمپاژ با یک پمپ هرکدام به ظرفیت ۶۰ لیتر بر ثانیه، ۵ واحد مخزن به ظرفیت ۹۰۰۰ مترمکعب، ۷۶ کیلومتر طول خط انتقال و ظرفیت تأمین آب ۳۰ لیتر بر ثانیه نیز آماده بهره‌برداری است.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: افتتاح ۱۶۸ هکتار گلخانه تولید محصولات کشاورزی با اعتبار بیش از ۲,۶۷۷ میلیارد ریال در شهرستان‌های رودان، میناب، حاجی آباد و بندرعباس و بهره برداری از سامانه‌های نوین آبیاری در سطح ۴۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان با اعتبار ۶۸۰ میلیارد ریال از پروژه‌های مهم بخش کشاورزی استان است.

همتی خاطرنشان کرد: مجتمع بنکداران بندرعباس با اعتبار ۹۵۰ میلیارد ریال شامل ۱۹۳ باب غرفه نیز آماده افتتاح است.

وی افزود: بهره‌برداری از پست برق ۲۳۰ کیلوولت فتوئیه شهرستان بستک با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال و پست برق ۶۳ کیلوولت طلوع بندرعباس با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال دیگر طرح‌های مهم استان هستند.

استاندار هرمزگان گفت: نصب و راه اندازی تجهزات بلاک میانی تزرج تا ایستگاه راه آهن زادمحمود با اعتباری حدود ۳ میلیون یورو و مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی شرکت پتروآموت دریا با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال نیز برای ایام الله دهه مبارک فجر سال جاری در استان هرمزگان، آماده بهره‌برداری هستند.

برچسب ها :