×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
مختومه شدن بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های شعب حل اختلاف در هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، علی صالحی صبح پنجشنبه در گردهمایی رؤسای شعب شوراهای حل اختلاف سراسر استان هرمزگان که با حضور جمعی از مسئولان قضائی برگزار شد. ضمن تقدیر و تشکر از خدمات شوراهای حل اختلاف استان به تبیین عملکرد و دستاوردهای این حوزه پرداخت.

وی اظهارداشت: از ابتدای امسال ۵۵ هزار و ۵۴۰ فقره پرونده وارد شعب شوراهای حل اختلاف استان شده و از این تعداد ۵۴ هزار و ۵۰۰ فقره معادل بیش از ۹۵ درصد پرونده‌ها مختومه شده است.

وی یادآور شد: از مجموع پرونده‌های وارده تعداد ۱۰ هزار و نهصد و سی و یک فقره پرونده با صلح و سازش مختومه گردیده که معادل ۳۳ درصد از پرونده‌های قابل صلح وسازش می‌باشد.

صالحی خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۲ فقره پرونده مهم با موضوعات مختلف از جمله درگیری‌های بین طوایف در منطقه جاسک و هشتبندی؛ اختلافات مالی به ارزش بیش از ۳۶ میلیارد ریال و پرونده‌های قتل عمدی به دست اعضای توانمند شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان به صلح و سازش منجر شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: در نتیجه برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی؛ آمار ابلاغات الکترونیک شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان از ۹۰ درصد در آذرماه به بیش از ۹۷ درصد در پایان دی ماه ارتقا یافته است.

مقام عالی دستگاه قضائی استان هرمزگان اظهارداشت: با تلاش بسیار خوبی که در شوراهای حل اختلاف انجام شده؛ بسیاری از پرونده‌ها در همان مراحل ابتدایی حل و فصل می‌شود و از ارجاع آن به محاکم قضائی خودداری می‌گردد.

وی تأکید کرد: در جهت اجرایی نمودن مطالبه به حق آیت الله رئیسی که در بخشنامه اخیر ایشان متبلور است؛ لازم است با یک حرکت جهادی و تلاش و کار مضاعف برای اجرای این مأموریت مهم و کاهش پرونده‌های موجود اقدام شود.

در پایان این همایش از ۱۲ نفر از رؤسای شعب برتر شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان تقدیر شد.

برچسب ها :