×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تا شش ماه آینده هیچ کمبودی را در زمینه دارو و تجهیزات اتاق عمل نخواهیم داشت

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، دکتر سعید نمکی در آیین افتتاح ساختمان جدید دانشکده پرستاری و مامایی هرمزگان اظهار کرد: همه به اهمیت بخش سلامت و درمان واقفیم و می‌دانیم انتخاب مسئول برای این‌بخش چقدر حساس و سخت است.

وی عنوان کرد: در هرمزگان نیروهای جهادی زیادی مشغول به خدمت هستند که بارها خدا را به خاطر وجود چنین افرادی سپاس گفته‌ام.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ابراز داشت: کاستی‌هایی در کشور وجود دارد و مردم از وجود چنین مشکلاتی گله می‌کنند که حق هم دارند اما باید بدانند که ما تمام تلاش خود را برای کم کردن مشکلات انجام‌ می‌دهیم.

نمکی بیان داشت: ما نمی‌خواهیم شرمسار مردم باشیم،آنچه انجام ‌داده‌ایم و یا انجام خواهیم داد همه از برکت خون شهداست.

وی بابیان اینکه امروز ۶۶دانشگاه علوم پزشکی مقتدر در کشور داریم، اظهار کرد: در گذشته پزشک حاذق ایرانی به خصوص در استان هرمزگان و استان‌های جنوبی نبود درحالی که امروز می‌بینید که چه پیشرفت‌هایی در این عرصه داشته‌ایم.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: آنفولانزای سختی که در کشور شیوع پیدا کرد را مهار کردیم و این تجربه‌ای است که انقلاب به ما آموخت.

نمکی با ذکر این نکته که باید شیوه‌ی زندگی‌مردم‌را تغییر دهیم ادامه داد: پرستاران ما باید مولفه‌های اجتماعی آشنا و با افراد حاضر در جامعه پیوند داشته باشد.

وی تصریح کرد: پرستاری در منزل از دیگر خدماتی است که به دنبال رواج آن هستیم چرا که حضور افراد در بخش‌های مختلف بیمارستانی باعث افزایش بیماری‌ها خواهد شد.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: کاهش آهنگ رشد جمعیت در کشور نگران کننده‌است که باید نسبت به شرایط فرزندآوری و مراقبت از زنان باردار اقدامات ویژه‌ای انجام‌شود.

نمکی ارتقا مراکز ناباروری از دیگر موضوعات در دست اقدام خواند و تشریح کرد: ما نیازمند نیروهای چندوجهی و چند ظرفیتی در بخش سلامت هستیم و باید روی مهارت‌آموزی بیشتر کار کنیم.

وی گفت: باقاطعیت می‌گویم‌که حداقل تا شش ماه آینده هیچ مشکلی در تامین دارو و تجهیزات اتاق عمل و پزشکی نخواهیم داشت.

برچسب ها :