×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارتقاء سطح فرهنگ و تعامل اجتماعی در کاهش جرائم بسیار تاثیر گذار است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، خسرو قهرمانی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان های هرمزگان در بندرعباس گفت: بعد از انقلاب اسلامی و استقرار نظام زندانبانی اسلامی، زندانبانی در ایران دچار تغییرات عمده ای شد.

وی بیان داشت: تغییر رویکرد در نظام زندانبانی و توجه ویژه به بازاجتماعی و احیا زندانیان از برکات انقلاب اسلامی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان های کشور تصریح کرد: ارائه آموزش های هدفمند با محوریت برنامه های قرآنی و فرهنگی زمینه بازگشت شرافتمندانه تعداد زیادی از زندانیان به جامعه را فراهم کرده است.

قهرمانی گفت: امروزه زندان ها به کارگاههای بزرگ کار و مهارت آموزی و همچنین خودسازی و تزکیه نفس تبدیل شده اند و زندانیان تحت آموزش های شغلی، سواد آموزی، قرآنی و اخلاقی قرار گرفته اند.

وی افزود: اصلاح و تربیت زندانیان کاری بسیار دشوار است اما به شکل هدفمند و با برنامه در زندان های کشور دنبال می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان های کشور اظهار داشت: بازگشت مجدد زندانیانی که در برنامه های اصلاحی و تربیتی حضوری فعال و موثر دارند تنها ۲ درصد است که این نشان از اجرای موفق این فعالیت ها در زندان ها است.

قهرمانی ادامه داد: اگر برخی از نهادهای مسئول در بیرون از زندان کار خود را نیز به درستی انجام دهند بدون شک آمار زندانیان تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ارتقاء سطح فرهنگ و تعامل اجتماعی در کاهش جرائم بسیار تاثیر گذار است افزود: آموزش و پرورش، رسانه ها و نهاد خانواده نقش بسیار مهمی در آموزش صحیح و کاهش ناهنجاری های اجتماعی دارند که اگر این رسالت به درستی انجام شود، شاهد کاهش جرائم و در نتیجه کاهش ورودی به زندان ها خواهیم بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان های کشور خواستار توجه ویژه به خانواده زندانیان هم شد و گفت: خانواده زندانیان از آسیب ترین اقشار جامعه هستند که نیازمند حمایت و توجه ویژه نهادهای حمایتی هستند.