×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
تعداد افراد مبتلا به کرونا در هرمزگان به ۹ نفر رسید

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، فاطمه نوروزیان بیان داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به امروز ۳۰۵ نفر به دلیل بیماری حاد تنفسی در استان هرمزگان بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۰۷ نفر به دلیل مشکوک بودن کرونا مورد نمونه گیری قرار گرفتند، اضافه کرد: از این تعداد ۹ نفر مثبت و ۶۹ نمونه منفی اعلام شده است.

مدیر روابط عمومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین از ترخیص ۱۹۲ نفر نیز خبر داد.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در خصوص تفاوت آماری موارد مثبت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان امشب (۱۲ اسفندماه) در جمع خبرنگاران، گفت: دو مورد از موارد مثبت اعلام شده ارتباطی با استان هرمزگان نداشته و به اشتباه با نام استان هرمزگان اعلام شده‌اند.

حسین فرشیدی با بیان اینکه از ۹ مورد مثبت اعلام شده ۸ مورد با بهبود وضعیت ترخیص یافتند، عنوان کرد: یک مورد دیگر به علت تصادفی که رخ داده و به بیمارستان مراجعه کرده بستری است وگرنه از لحاظ بیماری تنفسی مشکلی ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: از این تعداد ۸ مورد منشأ مبتلایشان خارج استان و یک نفر به دلیل مأموریت اداری راهی قم شده بود که پس از بازگشت در تست گرفته‌شده مشخص شد تست کرونایش مثبت است.

وی در خصوص پراکندگی موارد مثبت شده گفت: از ۹ مورد مثبت در استان چهار مورد در جزیره قشم هستند که سه نفر ترخیص و یک مورد همچنان بستری، پارسیان دو نفر، بندرعباس، رودان و جاسک هرکدام یک نفر نیز مورد مثبت کرونا را شامل شده‌اند.

فرشیدی از انتظار پاسخ ۱۵ تست کرونا تا فردا خبر داد و افزود: همچنان ۱۱۳ نفر بستری بوده و عمده افراد در استان هرمزگان نیز در میانگین سنی ۱۸ تا ۵۹ سال هستند.