×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تمام فعالیت های مودیان به ویژه تراکنش های بالا در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می گیرد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، شاکر رضا مریدی اظهار داشت: با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و لازم الاجرا شدن این قانون از ابتدای سال ۹۵ تمام فعالیت‌های مودیان به ویژه تراکنش‌های با مبالغ بالا در تمامی فعالیت‌های دولتی و غیر دولتی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد.

وی افزود: این اطلاعات به صورت مرحله‌ای و با مبالغ درشت و به تفکیک و به طور مرتب از سازمان امور مالیاتی به استان‌ها در حال ارسال است.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان خاطرنشان کرد: بیشتر این تراکنش‌ها مربوط به فعالیت‌های دلالی، واسطه گری، حساب‌های اجاره‌ای و کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای است که با اجرای این دستور العمل تمام فعالیت‌ها قابل رصد است که این موضوع نویدبخش به حداقل رسیدن فرارهای مالیاتی در بخش مسکن، خودرو وارز است.

مریدی افزود: ازسال ۹۵ با اجرای تبصره ۳ ماده ۷۷ قانون مالیات‌های مستقیم شهرداری‌ها و دهیاری‌های بالای یکصدهزار نفر جمعیت مکلف هستند همزمان با صدور پروانه ساخت و همچنین در هنگام پایان کار اطلاعات مودیان مذکور را جهت تشکیل پرونده مالیاتی به امور مالیاتی شهر مربوطه ارسال کنند.

وی ادامه داد: در این راستا درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی ناشی از ساخت و ساز و فروش هرنوع ساختمان حسب مورد مشمول مالیات بر درآمد می‌شود.

مریدی تاکید کرد: همچنان فرارهای مالیاتی را رصد و پیگیری می‌کنیم و پروندهایی تشکیل شده که تاکنون مبالغ چشمگیری فرار مالیاتی شناسایی شده و به دستگاه‌های نظارتی برون سازمانی و قضائی ارجاع شده است.