×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 13 خبر
مردم با خیال راحت ماهی قرمز برای سفره هفت سین بخرند/واردات ماهی قرمز از چین صحت ندارد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،علی عامری سیاهویی افزود: با نزدیک شدن به ایام نوروز مردم ایران هر ساله در تکاپوی خرید وسایل سفره هفت سین بخصوص ماهی های تزیینی (ماهی قرمز) هستند.
وی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به اینکه ویروس کرونا از طریق کشور چین وارد کشورهای مختلفی از جمله ایران شده است و عده بسیاری مردم در اقصی نقاط کشور درگیر این بیماری شده اند، شایعاتی مبنی بر بیماری زا بودن ماهی های قرمز انتشار یافته که به شدت رد می شود.
این مقام مسئول اظهار کرد: چندی پیش خبری مبنی بر اینکه خرید ماهی قرمز از دستفروشان به علت شیوع ویروس کرونا در فضاهای مجازی منتشر شد که رعب و وحشتی را به دلهای شهروندان هرمزگانی برای خرید ماهی قرمز سفره هفت سین، راه انداخته است. 
رئیس سازمان مشاغل شهری شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه مردم به هیچ عنوان نگران نباشند و ماهی های قرمز شب عید را مهمان سفره های هفت سین خانه هایشان کنند، اظهار کرد: شهروندان تصورشان بر این است که ماهی های قرمز از طریق کشور چین وارد ایران شده و ماهی های وارداتی هم ناقل بیماری کرونا هستند.
وی عنوان کرد: این اطمینان را به شهروندان می دهیم که ماهی های قرمز و زینتی وارداتی نیستند بلکه این ماهی های مخصوص سفره هفت سین دست پرورده، صنعت آبزی پروری ایران می باشد. 
عامری سیاهوئی با اشاره به اینکه مردم  با خیالی آسوده و بدون هیچ مشکلی می توانند، ماهی زینتی شب عید را خریداری کنند، تصریح کرد: خبر منتشر شده در ارتباط با ممنوعیت خرید ماهی های قرمز در فضاهای مجازی شایعه و کذب است.

وی ادامه داد: ضرورت اطلاع رسانی شفاف و آگاه سازی به موقع مردم نه تنها زمینه مساعد فرهنگ سازی را در دل جامعه فراهم می سازد، بلکه منجر به پیشگیری و جلوگیری از خطرات احتمالی در زمینه های مختلف می شود.
رئیس سازمان مشاغل شهری شهرداری بندرعباس در پایان گفت: ماهی های تزیینی (ماهی قرمز) در سطح شهر بندرعباس با نظارت کارشناسان سازمان محیط زیست، شبکه بهداشت و اداره دامپزشکی عرضه میشود.

برچسب ها :