×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صنعت پرورش میگو نقش بسیار مهمی در ارز آوری و تحقق جهش تولید دارد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، فریدون همتی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان که با موضوع تصمیم گیری جهت لارو ریزی در مزارع پرورش میگوی هرمزگان با استفاده از لارو تولید داخل استان برگزار شد، عنوان کرد: تمامی اصول و نکات فنی و استانداردها دقیقا طبق دستورالعمل های دامپزشکی در آبزی پروری و پرورش میگو رعایت شود.

وی ادامه داد: برای فصل آتی پرورش میگو برنامه ریزی و آزمایش لاروهای تولید داخل استان صورت گیرد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه دستورالعمل‌های پرورش میگو باید به موقع به سرمایه گذاران اعلام شود، افزود: تامین لارو میگو نیز در زمان مناسب به شکل خوب انجام شود.

همتی با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان به ویژه در زمینه پرورش میگو در هرمزگان، تصریح کرد: شرکت‌های بیمه باید مزارع پرورش میگو را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

وی با اشاره به نقش مهم صنعت پرورش میگو در ارز آوری برای کشور و توسعه صادرات، اظهار داشت: علاوه بر آن نقش این صنعت در جهش تولید نیز بسیار مهم است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه مدیران در پاسخگویی به سرمایه‌گذاران نباید سلیقه‌ای عمل کنند، خاطرنشان کرد: مدیران موظف به رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران هستند و باید همواره پاسخگوی آنان باشند.

همتی همچنین از همراهی، همدلی و هماهنگی خوب دستگاه قضایی در هرمزگان در راستای رفع موانع تولید به ویژه در حوزه پرورش میگو، تشکر و قدردانی کرد.