×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر
پروفسور ارفعی گوهر علوم زبان شناسی در جهان است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، علی رضایی صبح چهارشنبه در آئین تکریم و نکوداشت پروفسور عبدالمجید ارفعی که در دانشگاه هرمزگان برگزار شد، بیان داشت: در حوزه زبان شناسی پارسی فقر منابع داریم اگر کسی بخواهد وارد حوزه شناخت زبان پارسی شود منابع تحققی ندارد، با این منابع دستمان بسته است. تحقیق در این حوزه مانند پیدا کردن گوهر در تاریکی مطلق است.

وی عنوان کرد: پروفسور ارفعی در زمانی که اصلاً منابع و کتب راهنما نداشتیم، از منابع پنهان در خاک و مستندات تاریخی توانست منابع گوناگون در حوزه زبان شناسی به رشته تحریر درآورد. پروفسور ارفعی زندگی خود را برای روشنگری و آینده شناسی گذاشته است.

رضایی خاطرنشان کرد: پروفسور ارفعی را نمی‌توان مصادره کرد و تنها هرمزگانی یا ایرانی نامید پروفسور ارفعی شرف حوزه علمی دنیا است و دانش ایشان باید در دانشگاه‌ها تدریس شود. هم اکنون در دانشگاه‌ها در خصوص کشف‌ها اختلاف نظر است و نظریات پروفسور ارفعی می‌تواند کد و راهگشای راه باشد.

وی تاکید کرد: کتب پروفسور ارفعی باید در دانشگاه‌ها تدریس شود. نباید این گوهران گرانبها را به فراموشی بسپاریم. آثار وی چراغ راه حوزه زبان شناسی زبان پارسی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.