×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درصدی از درآمدهای پالایشگاه ها و بنادر به هرمزگان اختصاص یابد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، فریدون همتی چهارشنبه شب در دیدار با اعضای فراکسیون نفت و نیروی مجلس شورای اسلامی، بازدید نمایندگان مجلس از مناطق مختلف را در تنظیم قوانین و مقررات دقیق‌تر و اتخاذ تصمیمات مناسب بسیار موثر دانست و عنوان کرد: احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان هرمزگان است که با پیگیری های جدی به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: ارتقاء تولیدات پالایشگاه نفت بندرعباس نیز از دیگر اقدامات مهم در هرمزگان محسوب می شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به وجود ۷ پالایشگاه در این استان، افزود: یکی از مهمترین برنامه های وزارت نفت در هرمزگان ایجاد پایانه صادرات نفت در شهرستان جاسک در شرق این استان است که از نمایندگان مجلس نیز انتظار داریم تا در راستای تسریع در انجام این ابرپروژه همکاری لازم را انجام دهند.

همتی تصریح کرد: ایجاد دو پالایشگاه نفت سنگین و یک مجموعه پتروپالایش از دیگر برنامه‌های در دست اقدام در شهرستان جاسک در شرق هرمزگان است.

وی گفت: در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در غرب هرمزگان نیز زیرساخت های لازم جهت ایجاد صنایع بزرگ از جمله پتروشیمی ها، کارخانجات فولاد، آلومینیوم و پودر آلومینا ایجاد شده و راه اندازی آب شیرین کن و نیروگاه نیز در حال انجام است.

استاندار هرمزگان خواستار اختصاص درصدی از درآمدهای ارزش افزوده پالایشگاه ها، گمرکات، بنادر و صنایع مستقر در هرمزگان برای توسعه این استان شد و بیان داشت: استان هرمزگان هرساله درآمدهای گسترده‌ای را از طریق بنادر، گمرکات، پالایشگاه ها و صنایع بزرگ به خزانه کشور واریز می کند که از نمایندگان مجلس می‌خواهیم تا کمک کنند که بخشی از این درآمدها برای توسعه بیشتر این استان اختصاص یابد و این امر در قانون بودجه مصوب شود.

وی صنعت کشتی‌سازی را از دیگر صنایع مهم و راهبردی در هرمزگان برشمرد و اظهار داشت: مجموعه کشتی سازی و صنایع فراساحل در بندرعباس از توانمندی های بزرگی در ساخت و تعمیرات انواع شناور و کشتی برخوردار است که با ارائه سفارشات بیشتر به این مجموعه از سوی شرکت های کشتیرانی و نفتکش تولید و اشتغال گسترده‌تری در آن ایجاد می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.