×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اخذ شهریه ثابت مدارس غیر دولتی بلامانع است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، ظهر امروز موسی دادی زاده در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه استان هرمزگان که با محوریت  چگونگی ادامه روند تحصیل دانش آموزان، برنامه شاد، امتحانات نوبت دوم و کتب درسی برگزار شد، گفت: از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا که بخش های بسیاری از کشور را به تعطیلی کشانده بود، شورای عالی آموزش و پرورش کشور بر ادامه روند تحصیل دانش آموزان تأکید داشت و مصمم به ادامه آموزش براساس راهکارهای جایگزین از جمله فضای مجازی بود.

وی افزود: تا پایان فروردین ماه سال جاری بیش از 75 درصد از قریب 400 هزار دانش آموزان استان هرمزگان در شبکه آموزش دانش آموزی یا همان «شاد» ثبت نام کرده اند.

وی افزود: برخی مناطق محروم و روستائی استان هرمزگان به دلیل نداشتن زیر ساخت لازم نمی توانند مسائل آموزشی را از طریق اینترنت دنبال کنند. بنابراین اقدام به تهیه درسنامه از روند تدریس معلم در کلاس و ارسال به مناطق را در دستور کار قرار دادیم.

دادی زاده ادامه داد: تعداد ۴۰ راهبر آموزشی در مناطق مختلف آموزش و پرورش هرمزگان وظیفه پیگیری و رفع مشکلات آموزشی دانش آموزان در این درسنامه ها و جوابگو بودن پرسش های دانش آموزان را به عهده دارند.

این مسئول به اقدامات صورت گرفته در راستای شروع سال تحصیلی آینده اشاره و اضافه کرد: برگزاری سه جلسه پروژه مهر، تشکیل شش کمیته پروژه مهر در راستای پیگیری امورات مختلف مدارس برای بازگشائی، کتب درس، نقل و انتقالات درون و برون استانی، پیگیری انتصاب و انتخاب مدیران مدارس برای سپردن شایسته ترین افراد آموزش و پرورش در کرسی مدیریت وراهبری نسل آینده کشور با برگزاری آزمون های کتبی و عملی و انجام مصاحبه های روان شناسی و حضوری از جمله مهمترین اقدامات در ماه گذشته است.

کیفیت آموزش مطالب درسی از طریق مجازی مطلوب است

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان پیرامون میزان کیفیت آموزش مجازی معلمان گفت: چون تدریس معلمان در فضای مجازی به نوعی شبیه سازی با کلاس درس شده است و معلمان با دلسوزی و حس مسئولیت پذیری و داشتن برنامه های مختلف پرسش و پاسخ و همچنین برگزاری آزمون های مختلف، کوشیده اند کیفیت آموزش مطالب درسی از طریق مجازی مطلوب باشد.

دادی زاده ادامه داد: مشکل موجود، تدریس کتب عملی است که مقرر شده است که سرفصل های تئوری کتاب ها تدریس و آزمون گرفته شود و سرفصل های عملی کتاب ها در کارگاهها در صورت مجوز در خردادماه یا ابتدای سال تحصیلی آینده تدریس شود تا مهارت دست ورزی دانش آموزان نیز تقویت شود.

این مسئول در خصوص گرفتن شهریه مدارس غیر دولتی گفت: در مدارس غیر دولتی نیز به مانند مدارس دولتی روند آموزش به خوبی ادامه داشت و گرفتن شهریه ثابت مطابق مصوبه هیئت نظارت بلامانع می باشد ولی دریافت سایر هزینه ها از جمله هزینه برگزاری کلاسهای فوق برنامه، سرویس و غیره جایز نمی باشد.

تاریخ برگزاری آزمون های مدارس

دادی زاده در خصوص تاریخ برگزاری آزمون های مدارس، تصریح کرد: چیزی که تاکنون از طرف شورای عالی آموزش و پرورش اعلام شده است برگزاری آزمون پایه دوازدهم در خردادماه ۹۹ و به صورت حضوری می باشد که دو تا سه هفته بعد از آخرین امتحان پایه دوازدهم، کنکور ۹۹ برگزار می گردد و سایر پایه ها هنوز هیچ ابلاغیه ای ارسال نشده است.

ثبت نام کتب آموزشی/ پنج هزار دانش آموز اتبع خارجه در استان هرمزگان مشغول به تحصیل هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان پیرامون تعداد دانش آموزان اتباع در استان هرمزگان و چگونگی ثبت نام کتب درسی آنها گفت: بیش از ۵ هزار دانش آموز اتباع خارجه در چند شهرستان هرمزگان که مجوز ثبت نام اتباع را دارند، مشغول به تحصیل هستند و این دانش آموزان با شماره و کدی که از سوی امور اتباع به آنها داده شده است می توانند وارد سامانه خرید کتب درسی شده و اقدام به ثبت سفارش کنند. همچنین سفارش کتاب برای افرادی که به هر دلیل موفق به ثبت نام و سفارش کتابهایشان نمی شوند، با پرداخت هزینه مطابق قیمت پشت جلد کتب به مدرسه یا به معلم، توسط مدیر مدرسه ثبت سفارش کتاب های آنها انجام می شود.

وی اضافه کرد: خانواده ها ثبت سفارش کتب درسی را به روزهای آخر ثبت نام مؤکول نکنند چون ممکن است در اثر ازدحام و اخلال اینترنتی با مشکل مواجهه و فرزند آنها در ابتدای سال تحصیلی آینده بدون کتاب بمانند.