×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اختصاص بیش از پنج میلیارد تومان به مشاغل آسیب دیده از کرونادر جزایر/ روحیه کمک به همنوعان در میان ایرانیان بی نظیر است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، فریدون همتی در مراسم اجرای مرحله دوم رزمایش همدلی و مواسات اظهار کرد: صحنه زیبایی که با فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تحت عنوان کمک‌های مؤمنانه می‌بینیم، تبلوری از اکرام توسط مردم، دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مردمی و جهادی و روحانیت است.

وی عنوان کرد: من در هیچ کجای دنیا ندیده‌ام مردم چنین روحیه‌ای داشته باشند، این حرکت خداپسندانه در کشورمان جزئی از سرمایه معنوی ما و نشان‌دهنده این است که در سختی‌ها کنار هم هستیم تا بار مشکلات روی دوش عده خاصی نباشد.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: امیدواریم با ریشه‌کن شدن ویروس کرونا، در رمضان‌های آینده نیز این حرکت را حفظ و تبدیل به یک فرهنگ رمضانی ثابت کنیم.

همتی تصریح کرد: مردم ما نظام جمهوری اسلامی را از خود می‌دانند و به همین سبب منتظر نمی‌مانند تا دولت وارد شود و هر جا مردم پای‌ کار آمدند برکت بیشتری را شاهد بودیم. رزمایش همدلی و مواسات با محوریت نماینده ولی‌فقیه و همراهی دستگاه‌های اجرایی به‌خوبی پیش می‌رود.

وی مطرح کرد: بنیاد مستضعفان برای سه هزار و ۱۵۰ نفر از صاحبان قایق‌ها، تندروها و سه‌چرخه‌هایی که در زمینه گردشگری فعال بوده‌اند و به‌واسطه کرونا دچار خسارات فراوانی شدند، یک‌میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته است. همچنین برای مردم آسیب‌دیده جزایر هرمز، لارک، هنگام و قشم نزدیک نفری ۵۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است، مجموع این کمک‌ها به بیش از ۵ میلیارد تومان می‌رسد.

استاندار هرمزگان تشریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز که در همه سختی‌ها کنار دولت بوده و در ایجاد هم‌افزایی کمک‌های فروانی داشته است، در این مرحله از رزمایش همدلی و مواسات هرمزگان بیش از ۳۲ هزار بسته معیشتی به ارزش ریالی بیش از ۱۰ میلیارد تومان تهیه کرده است.

همتی خاطرنشان کرد: چندین مجموعه در جزیره هرمز سرمایه‌گذاری‌هایی کرده‌اند که امیدواریم بعد از کرونا شاهد رونق خوبی در این جزیره باشیم. تبلیغات سوء بسیاری علیه ما بمباران شده اما با تلاش همه مردم و دستگاه‌ها و باوجود تمامی تحریم‌ها درزمینه مقابله با کرونا از کشورهایی که ادعای توسعه و پیشرفت دارند، عملکرد بهتری داشته‌ایم.

وی گفت: تلاش داریم بتوانیم همه فعالیت‌ها را آرام‌آرام به گذشته برگردانیم؛ چراکه طولانی کردن تعطیلی فعالیت‌ها کار آسانی نیست، می‌توانیم با آموزش به مردم و رعایت فاصله‌های اجتماعی، فعالیت‌ها را به روال سابق برگردانیم.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: باید بدانیم که هنوز معلوم نیست تا چه زمانی باید با ویروس کرونا زندگی و مبارزه کنیم. تا وقتی‌که واکسن و درمان این ویروس به مرحله تولید انبوه برسد باید درایت به خرج داده، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و به کار و فعالیت خود بازگردیم.

همتی تشریح کرد: استان هرمزگان در زمینه بیماری‌یابی پیشرفت خوبی داشته است، به‌گونه‌ای که روزانه بیش از ۴۰۰ تست انجام می‌شود، بستری‌های ما نیز کم شده است. بسیاری تلاش کردند در بحران کرونا کشور تعطیل شود، اما ما با درایت و لطف خداوند به‌جایی رسیدیم که جامعه در عین دغدغه‌مند بودن نگرانی از آینده ندارد.

وی با بیان اینکه هر کشوری بتواند هم فعالیت‌هایش را ادامه دهد و هم کرونا را مدیریت کند، موفق است، بیان داشت: نشان دادیم کشور ما بر پایه مردم و اعتقاد و باور ایستاده است که چنین آرامشی در این بحران داریم، بیمارستان‌های ما خلوت شده و با رعایت و همکاری مردم و تلاش همه مجموعه‌ها و رفع مشکلات دانشگاه علوم پزشکی استان به‌خوبی جلو می‌رویم.