×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هرمزگان در وضعیت پیک بیماری قرار دارد/ مردم برای پیشگیری از خسارت های اقتصادی نکات بهداشتی را رعایت کنند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، دکتر حسین فرشیدی با هشدار نسبت به اوج گیری بیماری در یکی دو هفته آینده، افزود: روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در استان به دلیل افزایش آزمایش‌های تشخیصی کرونا و رعایت نکردن فاصله‌های گذاری فیزیکی و هوشمند از سوی مردم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خواستار تشدید مراقبت‌های بهداشتی شد و گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و در صورت تدام این روند صعودی ممکن است برخی از محدودیت ها در استان مجدد اعمال شود.

دکتر فرشیدی ضمن انتقاد از بی توجهی برخی گروه‌های صنفی به رعایت پروتکل‌های مصوب، گفت: با واحدهای متخلفی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی کنند، به طور جدی برخورد می شود زیرا سلامت مردم مقوله ای است که نمی توان با آن شوخی کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: تعداد افرادی که بدون علامت بیماری شناسایی می شوند، نشان می دهد چرخش ویروس در جامعه چقدر برقرار است و چه شدتی می توان برای آن در نظر گرفت.

وی تاکید کرد: مردم باید در نظر داشته باشند که نمی توان فعالیت های اقتصادی را متوقف کرد اما در شرایطی که سلامت جامعه به خطر بیافتد، راهی جز توقف این فعالیت ها نیست و از همین رو از شهروندان خواستاریم تا به منظور حفظ سلامت خود و در عین حال پیشگیری از خسارت های اقتصادی، نسبت به رعایت الزام بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند.