×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فاصله گذاری اجتماعی بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، دکتر مهدی حسنی آزاد اظهار کرد: ویروس کرونا یک ویروس ناشناخته با رفتارهای غیرقابل پیش بینی است و برخلاف تصور مردم این ویروس ضعیف نشده و هنوز هیچ داروی قطعی برای درمان آن کشف نشده است.

وی بیان داشت: رفتار و خطرات کووید ۱۹ همچنان ناشناخته است و در صورتیکه شهروندان به عادی سازی رفتار خود ادامه دهند و بی توجه به توصیه های بهداشتی باشند وضعیت نگران کننده ای را در هفته های آینده شاهد خواهیم بود.

دکتر آزاد خاطرنشان کرد: بیشتر مبتلایان به کرونا بدون علامت هستند و تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به این ویروس آلوده شده ولی علائم آنها ظاهر نشده احتمال اینکه بیماری را به دیگران منتقل کنند وجود دارد و به همین دلیل مردم باید از حضور در مراکز شلوغ و پرازدحام به شدت پرهیز کنند.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: اگر در فاصله‌گذاری، قرنطینه، مراقبت‌های بهداشتی و سایر موارد کوتاهی و بی توجهی داشته باشیم ،شاهد پیک‌هایی از بیماری در آینده ای نزدیک خواهیم‌ بود.

وی ابراز داشت: افرادی که دارای بیماری های زمینه‌ای مانند ریوی، قلبی عروقی، تنگی نفس، فشارخون بالا هستند بیشتر در معرض کرونا قرار دارند و از شهروندان خواستاریم بیشتر مواظب سلامتی خود، خانواده و دیگر افراد جامعه باشند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: کادر درمانی و پزشکان از زمان شیوع ویروس، مسوولانه به درمان بیماران مشغول هستند و از مردم نیز می‌خواهیم ما را برای حفظ سلامتی خود همراهی کنند.

رضا زرگر

برچسب ها :