×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
کمبود نیروی انسانی در بیمارستان ها

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، دکتر حسین فرشیدی صبح امروز در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد اظهار کرد: 350 پرستار، 168 نفر اداری، 135 نفر خذمات، 33 نفر آزمایشگاه و 22 نفر آزمایشگاه و 56 نفر پزشک مبتلا به کرونا شده اند که دو نفر نیز در آی سیو های استان بستری هستند.

وی عنوان کرد: استفاده از ماسک در میان مردم پیشرفت خوبی داشته است اما فاصله‌گذاری فیزیکی به حد مطلوب نرسیده است و بر اساس برآورد ما این رقم زیر 50 درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز داشت: شهرستان سفید به این منزله نیست که استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی کمرنگ باشد بلکه باید توجه داشت که استفاده از ماسک تا زمان وجود این ویروس دائمی است.

فرشیدی تصریح کرد: آمار چند روز اخیر نشان می دهد که ورودی بیمارستان‌ها در حال کاهش است اما این به منزله کاهش پروتکل‌های بهداشتی نیست ولی نشان دهنده این سات که از اوج این بیماری فاصله می‌گیریم.

وی با ذکر این نکته که 35 تخت ICU جدید افزوده شده است، اظهار کرد: کمبود تخت معمولی در استان هرمزگان نداریم اما کمبود امکانات و تخت ICU وجود دارد. در شهرستان‌ها تختی اضاف نشده است و همان تخت‌های گذشته کافی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مطرح کرد: هر محدودیتی که ایجاد شود تا فرهنگ شخصی و فردی خود را نشان ندهد هیچ ارزش و تاثیری ندارد. محمدودیت با فرهنگ بهداشتی باید همراه باشد اگر اینگونه نباشد تاثیر منفی بیشتری به همراه خواهد داشت.

فرشیدی تشریح کرد: مهم‌ترین کمبودی که در استان هرمزگان وجود دارد نیروی انسانی است و در تامین داروهایی که در دستورالعمل وزارت بهداشت وجود دارد هیچ مشکلی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر نیروهای پرستاری متناسب با کادر در استان وجود داشته باشد می‌توانیم قول استخدام به آن‌ها هم بدهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه باید فرمولی برای محدودیت ایجاد شود که تردد در جاکعه کاهش یابد، گفت: تعطیلی یک اداره اگر باعث کاهش تردد شود اثرگذار خواهد بود.

فرشیدی با بیان اینکه بیماری چاقی ماندگاری در ICU را افزایش داده است، تصریح کرد: هنوز به صورت قطعی نمی توان گفت که کدام بیماری زمینه‌ای در برابر این بیماری آسیب‌پذیر است ولی این موارد همواره در میان تمام بیمارستان‌ها در حال رصد است.

وی با بیان اینکه نباید آمار و ارقام ما را گول بزند و خیال کنیم دیگر کرونا رو به کاهش است، افزود: ۳۲۱ نفر فوتی قطعی بیماری کرونا و ۹۱ مورد هم مشکوک به کرونا نیز در استان هرمزگان ثبت‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه کسانی که به‌هیچ‌وجه علامت ندارند، انتقال ویروس پس از دو هفته کم است البته باید از ماسک استفاده کنند، اضافه کرد: گروه دوم علامت‌دارند و از زمان آغاز درمان باید دو هفته تحت درمان و قرنطینه باشند و پس‌ازاین مدت می‌توانند به جامعه بازگردند اما گروه سوم در بخش آی.سی.یو بستری هستند و تا سه هفته این افراد پس از بروز علامت و درمان انتقال ویروس کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه معتقدم باید ماسک در اماکن و فروشگاه‌های پرتردد رایگان توزیع شود، خاطرنشان کرد: نظارت بر خطوط هوایی دست ما نیست اما در سالن‌های انتظار فرودگاه‌ها، وسایل حمل‌ونقل عمومی و ادارات نیز استفاده از ماسک اجباری شده است.

فرشیدی با اشاره به اینکه باید در افتتاحیه‌ها و مراسم رسمی و غیررسمی از ویدئوکنفرانس استفاده شود، اظهار کرد: یک مدیر نباید با تعداد زیادی به بازدید یک پروژه یا شهرستان برود بلکه با حداقل نیرو سه تا چهار نفر به بازدید بروند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ در میناب راه‌اندازی و ۶۰ آزمایش نیز انجام‌شده است، عنوان کرد: هنوز در آزمایش‌های خود از کیت‌های داخلی بهره نبرده‌ایم اما در کیت‌ها سرولوژی از کیت‌های داخلی استفاده می‌کنیم.

برچسب ها :