×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اجرای موفق پویش الف ب ایران نشان دهنده سیر طبیغی فعالیت‌های اقتصادی در کشور است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، دکتر اردکانیان در  آئین افتتاح پروژه‌های پویش الف_ب_ایران که با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: توفیقی است که یکبار دیگر در پنجشنبه‌های افتتاح نوبت به پویش الف ب ایران رسید اما این دفعه با قطار حرکت نمی کنیم بلکه کشتی پویش در سواحل خلیج فارس لنگر خواهد انداخت.

وی عنوان کرد: امروز در هفته دوازدهم پویش قرار داریم و تا کنون 44 پروژه در 14 استان با اعتباری بیش از  14 هزار میلیارد تومان بهره برداری رسید که 209 پروژه با سرمایه گذاری 36 میلیارد تومان دیگر باقی مانده است که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر نیرو ابراز داشت: این برنامه‌های نشان دهنده سیر طبیعی فعالیت‌های اقتصادی درکشور، تمرکز مدیران بر کار خود، عدم اتکا صد در صدی به صادرات روزانه نفت و همراهی مردم و بخش خصوصی در سال جهش تولید است.

دکتر اردکانیان تصریح کرد: پروژه های بزرگی در استان هرمزگان افتتاح خواهد شد که واحد یک پخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت 175 مگاوات که تولید همزمان آب شرینکن را نیز بر عهده خواهد داشت یکی از این پروژه‌ها است. افزایش توان نیروگاه بندرعباس نیز 114 مگاوات افزایش خواهد داشت یعنی در مجموع 290 مگاوات به ظرفیت نصب شده افزوده خواهد شد.

وی بیان داشت: 14 طرح انتقال و توزیع در مناطق مختلف استان به بهره‌برداری خواهد رسید و اعلام می‌کنم اولین بانوی مدیرعامل در صنعت آب و برق کار خود را در استان هرمزگان شروع کرد.

وزیر نیرو تشریح کرد: علاوه بر بخش برق در حوزه آب، از 20 هزار متر مکعب از آبشریینکن بزرگ صد هزار متر مکعب بندرعباس افتتاح خواهد شد. مصرف آب بندرعباس و خمیر سه هزار و 100 لیتر بر ثانیه است که از سدهای استان و آبشیرینکن تامین می‌شود و با این آب شرینکن بخشی از نیاز بندرعباس و خمیر تامین خواهد شد.

دکتر اردکانیان مطرح کرد: در حوزه تامین و انتقال آب نیز امروز 500 هکتار کشت گلخانه‌ای و دو هزار هکتار از اراضی شهرستان میناب مشروب خواهند شد که بیش از 5 هزار نفر اشتغالزایی را نیر در پی خواهد داشت.

وی اذعان کرد: عملیات آبرسانی به شهرستان بشاگرد شهر، سردشت و روستاهای اطراف از سد جگین امروز به بهره‌برداری خواهد رسید. برای اتمام این پروژه عظیم 81 کیلومتر خط انتقال و 900 متر پمپاژ انجام شده است.

برچسب ها :