×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بخش خصوصی به حمایت های واقعی نیاز دارد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، محمدرضا صفا عصر امروز در سی و سومین نشست شورای گفتگو  دولت و بخش خصوصی به ریاست استاندار هرمزگان، اظهار داشت: جایگاه بخش خصوصی امروز تعیین کننده است و فرصت سوزی برای این بخش معنایی به جز ورشکستگی و هدر رفت عمر و سرمایه  ندارد.

وی افزود: محصولات کشاورزی استان هرمزگان به ویژه در بخش آبزیان در بازارهای اروپایی متقاضیان زیادی دارد و این در حالی است که فعالان اقتصادی ما در حوزه آبزیان به دلیل سو مدیریت ها در چارچوب اجرای قوانین و بخشنامه ها گیج و سردرگم شده اند.

صفا تصریح کرد: امروز کشور ما به حمایت بخش خصوصی بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد پس اجازه ندهید بخش خصوصی طلب حمایت کند بلکه حمایت ها باید به سمت این بخش مهم و تاثیرگذار در چرخه اقتصاد روان باشد.

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس تاکید کرد: در واگذاری ها به بخش خصوصی نباید دوگانگی صورت پذیرد زیرا در مسیر این دوگانگی ها سرمایه، عمر، انرژی یک سرمایه گذار نهفته است که دیگر قابل جبران نیست.

فعالیت تجار در حوزه آبزیان بنیان و اساس درستی ندارد

رییس اتحادیه آبزیان استان هرمزگان نیز گفت: فعالیت فعالان اقتصادی در بخش آبزیان بنیان و اساس درستی ندارد.

 مهرداد بازرگانی نیز در ادامه اظهار داشت: فعالان اقتصادی که در بخش آبزیان مشغول فعالیت هستند با سرگردانی و فرصت سوزی های زیادی مواجه هستند که قابل جبران نیست.

وی افزود:  تولید ما در بخش آبزیان با کاهش بسیار زیادی مواجه شده است و دوگانگی در مدیریت ها ما را با مشکلات عدیده ای مواجه ساخته است.

اتاق بازرگانی در شورای برنامه ریزی صاحب حق رای شد

دبیر کل اتاق بازرگانی بندرعباس نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از سایت های پرورش میگو در کشورهای مختلف اظهار داشت: جهش تولید تنها با روانسازی مسیر برای تجار و بازرگانان صورت می پذیرد.

پیام رضایی اظهار داشت: اتاق تمام تمرکز خود را برای رفع مشکلات تجار به کار بسته است و سعی دارد با کسب جایگاه و ارائه نظر و رای خود در تصمیمات مهم اقتصادی تاثیرگذار باشد.

وی اضافه کرد:  اتاق بازرگانی با رایزنی های ریاست اتاق بازرگانی بندرعباس صاحب حق رای در جلسه شورای برنامه ریزی استان شد تا بدین ترتیب حضور اتاق در تصمیمات مهم استانی در حوزه اقتصاد به اوج خود برسد.

مشکلات مدیریتی تنها عامل کاهش تولید میگو است

عضو اتحادیه آبزیان استان هرمزگان گفت: مشکلات مدیریتی تنها عامل کاهش تولید میگو در استان است  که سرگردانی تجار و فعالان اقتصادی رابه دنبال داشته است.

مرادی نیز در ادامه نشست اظهار داشت: تجار ضربه های زیادی از نامتوازن رشد کردن این صنعت خورده اند.

وی افزود: ما برای ادامه بقا در حوزه کاری خود به مدیریت اصولی و واحد نیازمندیم و اجرای صحیح و یکپارچه قوانین باید نهادینه شود.

برچسب ها :