×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
عالی‌ترین سطح تعامل نمایندگان با استاندار در جریان است/ ضرورت چاره‌اندیشی در مورد معیشت ساحل‌نشینان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس احمد جباری اظهار کرد: امروز نشست ویژه‌ای میان نمایندگان استان در مجلس با استاندار هرمزگان در تهران برگزار شد که در این جلسه، مجموعه اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در هفته‌های اخیر به منظور پیگیری اعتبارات و امورات کلان استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست همچنین مجموع نمایندگان استان در مجلس ضمن ابراز رضایت از همکاری و تعامل استاندار با مجمع نمایندگان و پیگیری همسوی مسائل استان در مرکز با استفاده از ظرفیت نمایندگان تقدیر کردند و تداوم این رویه را کمکی بزرگ به رشد و پیشرفت استان و رفع محرومیت‌های آن از طریق تقویت امکانات و اعتبارات استان برشمردند.

رییس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر این که عالی‌ترین سطح تعامل میان نمایندگان با استاندار هرمزگان در جریان است، خاطرنشان کرد: این سطح و نوع همکاری و انسجام بی‌نظیر است و ثمرات آن را می‌توانیم در پیگیری مطالبات مردم و رفع مشکلات استان و سرعت دادن به اجرای پروژه‌های حیاتی استان از جمله بیمارستان‌ها و توسعه راه‌ها و تقویت زیرساخت‌های استان، کسب سهمیه‌های جدید جذب نیرو در شبکه بهداشت و درمان، تجهیز مراکز درمانی و … نیز شاهد بود.

جباری بیان داشت: پیگیری‌های خوبی با احصای مشکلات استان در سطح وزارتخانه‌ها به طور مجزا نیز از سوی استاندار در جریان است و ما نیز در قالب مجمع نمایندگان هرجا که لازم باشد، آماده‌ایم تا با تعامل و پیگیری امور در سطح پارلمانی، این پیگیری‌ها را سرعت دهیم.

وی یکی از خواسته‌های نمایندگان استان از استاندار را ضرورت چاره‌اندیشی در مورد معیشت ساحل‌نشینان از طریق اتخاد تصمیماتی راهگشا در قالب شورای تأمین استان عنوان کرد و گفت: برخی محدودیت‌ها در ماه‌های اخیر در کنار بروز نوسانات اقتصادی سبب شده تا شرایط زندگی مردم سخت و گذران زندگی بر مردم سخت شود و ما در قالب ظرفیت‌های ساحلی استان خودمان در ارتباط با کشورهای همجوار و استفاده از ظرفیت تجار و بازرگانان استان می‌توانیم در سایه مجموعه تدابیر حمایتی، معیشت مردم را تقویت کنیم.

نماینده مردم غرب هرمزگان در خانه ملت اضافه کرد: به ثمر رساندن سرمایه‌ گذاری‌های موجود در استان در تقویت اشتغال و اقتصاد محلی نقش بسزایی دارد و باید همدلانه در این راستا در سایه قانون از فرار سرمایه‌ها خودداری و منافع عمومی را تقویت کنیم.

جباری همچنین اظهار داشت: یکی از نگرانی‌های نمایندگان استان در مجلس، رهاشدگی امور و بی‌انگیزگی مدیران در ماه‌های پایانی عملکرد دولت است که نمایندگان با جدیت بر تداوم حضور همتی به عنوان استاندار هرمزگان تأکید و حمایت کامل خود را در این زمینه اعلام کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در آستانه تدوین بودجه سال آینده کشور نیز قرار داریم و همفکری‌‌های خوبی برای طرح برخی موضوعات توسعه‌ای استان در لایحه بودجه سال آینده کشور از طریق رایزنی با سازمان برنامه و بودجه و برخی وزارتخانه‌ها صورت گرفت و مقرر شد تا این اقدام به طور مستمر تا به نتیجه رساندن اهداف پیگیری شود.

برچسب ها :