×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۵۹۶ پروژه به مناسبت هفته دولت در هرمزگان افتتاح خواهد شد

یه گزارش تجارت جنوب آنلاین، «فریدون همتی» صبح امروز (30مرداد) در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد اظهار کرد: وضعیت کرونا در کشور باعث شده است که جلسات را متناسب با وضعیت موجود برگزار کنیم. استفاده از ظرفیت اینترنت توانسته تا حدودی این مشکلات را رفع کند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر رعایت نکات و پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیات‌های عزاداری ابراز داشت: کاهش مبتلایان به در استان هرمزگان در سایه تلاش رسانه‌های استان هرمزگان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است.

همتی عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده؛ بیش از 80 درصد مردم هرمزگان از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند کهه در نهایت منجر به عبور هرمزگان از پیک این بیماری خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های هفته دولت به صورت ویدیو کنفرانس، بیان داشت: در سال پایانی دولت شاهد افتتاح پروژه‌های بزرگ و خوبی در استان هرمزگان خواهیم بود.

استاندار هرمزگان با اشاره به تهیه کتابچه اقدامات تمام دولت‌ها در استان هرمزگان برای استفاده رسانه‌ها، پژوهشگران و فعالان سیاسی و اجتماعی تصریح کرد: باید گزارش کار دقیقی از اقدامات دولت در هرمزگان با پیگیری معاون سیاسی و امنیتی و روابط عمومی تهیه شود و تبدیل به کتاب شود.

وی اظهار کرد: در هفته دولت سال‌ گذشته 620  پروژه به بهره‌برداری رسید و در سال‌جاری نیز 596 پروژه با اعتباری بیش از پنج هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

همتی اذعان کرد: طی هفت سال اخیر، هشت هزار و 879 پروژه در هرمزگان به بهره‌برداری رسیده است که 60 درصد اعتبار اجرایی این تعداد توسط دولت تامین شده است.

وی با ذکر این نکته که برخی از پروژه‌های مهم هرمزگان در سال 99 به صورت ویدیو کنفرانسی و با حضور رییس جمهور افتتاح شد، گفت: در هفته دولت سال‌جاری بخش مسکن و عمران شهری و روستایی با 251 پروژه  و شهرستان بندرعباس با 134 پروژه بیشترین تعداد پروژه‌ها را دارند.

استاندار هرمزگان با ذکر این نکته که اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان با 71 پروژه بیشترین میزان افتتاح را خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از 20 پروزه مهم در حوزه انرژی باعث تثبیت و تقویت شبکه برق استان هرمزگان خواهد شد.

همتی کریدور شلمچه تا سیستان و بلوچستان را یک پروژه عظیم ملی دانست و افزود: بیش از 870 کیلومتر از این کریدور در استان هرمزگان قرار دارد. وضعیت پروژه همواره همواره مورد رصد است و در تلاش هستیم کریدور غرب را که بیش از 400 کیلومتر است را تا پایان سال تکمیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه نماینده ویژه‌ای برای اتمام این پروژه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: 100 میلیارد تومان  توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان  و 100 میلیارد تومان نیز از محل واحدهای قیر فعال در غرب استان هرمزگان تامین خواهد شد تا بتوانیم گشایشی در تأمین اعتبارات فراهم شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به پروژه‌های بسیار بزرگ دولت در حوزه آب استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: بیش از 15 آبشیرینکن کوچک و دو آبشیرینکن عظیم در هرمزگان احداث شد. آبشرینکن  یک میلیون متر مکعبی نیز تا پایان آباه ماه به بهره‌برداری خواهد رسید که باعث خواهد شد آرزوی دیرینه مردم میناب محقق شود و آسیب دشت میناب جبران شود.

همتی ادامه داد: دولت تدبیر امید موفق شد که مشکل آب شهرستان بندرعباس را تا حدود زیادی حل کند تا این شهر مهم ساحلی ایران در معرض تنش آبی نباشد.

وی ابراز داشت: در حوزه راه نیز در بشاگرد کارهای بزرگی در جریان است. اگر 20 سال هم طول می‌کشید با اعتبارات دولتی نمی‌شد کار را در بشاگرد تمام کرد اما اکنون با معادله جدیدی، خودمان 50 کیلومتر را در استانداری متقبل شدیم و 40 کیلومتر را نیز راهداری وارد کار شده است. در حال مذاکره با سپاه هستیم تا آنها نیز پای کار بیایند تا بتوانیم تا پایان سال 180 کیلومتر مسیر را بازگشایی کنیم.

استاندار هرمزگان تشریح کرد: اکنون صنایع غرب هرمزگان خیلی خوب پای کار توسعه استان هستند. در یک قلم بیش از 40 میلیارد تومان قیر رایگان برای راه‌های بشاگرد از یکی از صنایع گرفتیم. 6 دبیرستان شبانه‌روزی در بشاگرد ساخته شده است. 80  نیسان این بچه‌ها را در طول روز و هفته جابجا می‌کرد که با احداث این 6 مدرسه شبانه‌روزی، دیگر شاهد تلفات ناشی از جابجایی روزانه با نیسان نخواهیم بود.

همتی بیان داشت: برای ساخت 10 هزار واحد مسکونی در استان در حال آماده‌سازی پروژه و زمینه‌های آن هستیم. البته برای طرح مسکن ملی استقبال خوبی در استان صورت نگرفته است. ما تجربه مسکن مهر را داریم و دیگر برخی اشتباهات و خطاها در این زمینه تکرار نخواهد شد.

وی اذعان کرد: در چند محله شهر بندرعباس نظیر چاهستانی‌ها، گل‌کنی، اسلام‌آباد و … وارد شده‌ایم و شهرداری طرحی را آماده کرده که 4 هزار واحد مسکونی را بتوانیم در این محلات بسازیم. در محله چاهستانی‌ها هرچقدر مردم همکاری کنند، می‌توانیم به بازآفرینی شهری کمک کنیم.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: در حوزه مدرسه سازی در هرمزگان با کمک صنایع غرب بندرعباس، خیران و بنگاه‌ها 100 مدرسه جدید در استان می‌سازیم و 100 مدرسه را نیز نوسازی خواهد ساخت. تا مهر 1400 حدود 200 مدرسه به طور کامل تحویل خواهد شد. میانگین ساخت مدرسه در سال در هرمزگان 20 تا 30 مدرسه بود اما ما با یک کار بزرگ 200 مدرسه را در یک سال ساخته و می‌سازیم.

همتی با ذکر این نکته که برآورد ما این است که تا خرداد 1400 دیگر قطره‌ای از فاضلاب بندرعباس وارد دریا نخواهد شد،خاطرنشان کرد: معاونان بنده بیشترین تلاش را برای توسعه استان انجام می‌دهند. گاهی بیان می‌کنند که کار دستگاه‌های اجرایی را انجام می‌دهند که من به آنها می‌گویم که جز این کار پیش نمی‌رود.

وی گفت: فضای همدلی خوبی میان نمایندگان و استانداری در جریان است که در هیچ استانی این چنین نیست. باید از این روابط صیانت کنیم.

استاندار هرمزگان همدلی و وحدت را مهم‌ترین دلیل توسعه هر منطقه دانست و تصریح کرد: در همین دولت 6  نیروگاه در استان افتتاح کردیم که باعث شد دیگر قطعی برق در استان وجود ندارد.

همتی اذعان کرد: تا پایان امسال به 20 هزار هکتار اراضی پرورش میگو خواهیم رسید. 10 هزار تن تولید ماهی در قفس اکنون در استان داریم که آن را تا پایان دولت به 50 هزار تن خواهیم رساند.

وی با ذکر این نکته که دو پالایشگاه عظیم در شرق هرمزگان و در سواحل مکران کلید خورده است، اظهار کرد: نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک نیز در دست پیگیری است که انرژی را در سواحل مکران برای توسعه فراهم خواهد کرد.

استاندار هرمزگان با ذکر این نکته که 43 میلیارد تومان پروژه فرهنگی و گردشگری در استان افتتاح خواهد شد، ابراز داشت: بنایی برای تغییر مدیران در استان نداریم مگر مدیری خودش بخواهد که جابجا شود. فرماندار میناب از جمله این موارد بود که جابجا شد.

همتی بیان داشت: از برخی دستگاه‌ها انتظار تحرک بیشتری داریم. باید برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری از خودشان نشان دهند. تغییر برای کسانی است که مطابق توقعات منطقی نمی‌توانند تلاش کنند. بنای ما بر ثبات مدیران در استان است.

برچسب ها :