×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اتمام ساماندهی و لایروبی 19 کیلومتر از رودخانه‌های پر خطر هرمزگان

به گزارش رتجارت جنوب آنلاین، دکتر هوشنگ ملایی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شیعیان ابا عبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: در هفته دولت 10 پروژه با اعتبار 40 میلیارد و 675 میلیون ریال به بهره‌برداری خواهد رسید و کلنگ سه پروژه دیگر با اعتبار 585 میلیارد ریال نیز به زمین زده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان با ذکر این پروژه‌ها در مجموع زمینه اشتغال بیش از 390 نفر را فراهم خواهد کرد، عنوان کرد: این ساماندهی در شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد، میناب، بندرلنگه، رودان و پارسیان انجام شد.

ملایی با ذکر این نکته که قانون‌گذار این اجازه را به وزارت نیرو داده است که در صورت کمبود اعتبار، برای لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها از ظرفیت مصالح درون خود آن رودخانه‌ها استفاده کن، تصریح کرد: کلنگ دو پروژه ساماندهی و کنترل سیلاب در رودخانه‌های جاماش و جلابی از طریق استفاده از بند “و” تبصره هشت قانون بودجه سال 99 با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال به زمین زده خواهد شد.

وی تشریح کرد: پنج هزار کیلومتر از رودخانه‌های استان هرمزگان در نزدکی مراکز حساس جمعیتی قرار دارند که 2 هزار و 500 کیلومتر از آن‌ها در اولویت ساماندهی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان تشریح کرد: طی دو سال گذشته مطالعات هزار و 500 کیلومتر از این رودخانه‌های مهم به اتمام رسیده است و قرار داد انجام مطالعات 2 هزار و 600  هکتار دیگر نیز منعقد شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 1400 مطالعات تمام رودخانه‌های مهم و نزدیک مراکز جمعیتی هرمزگان را به اتمام برسانیم.

برچسب ها :