×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
در شرایط تحریم 50 هزار میلیارد ریال پروژه به بهره‌برداری رسید

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، فریدون همتی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در جمع نمازگذاران اظهار کرد: ۹هزار پروژه بزرگ عمرانی حاصل دستاورد دولت‌های یازدهم و دروازدهم و نظام جمهوری اسلامی در استان به‌بهره‌برداری رسیده است.

استاندار هرمزگان افزود: این ابر پروژه‌ها در بخش‌های مهم استان شامل، بهداشت و درمان، کشاورزی و صنعت و با اعتبار ۳۰۰هزار میلیاردریال انجام شده است.

وی داشت: در هفته دولت سال جاری ۵۷۶ پروژه با اعتبار افزون‌بر ۵۰ هزارمیلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که بخش بزرگی از آن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت‌های مردم در شرایط سخت تحریم است.

استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد: در بخش مسکن و شهرسازی۲۵۱پروژه، صنعت و معدن۴۲، انرژی۲۰، کشاورزی و منابع طبیعی ۳۴، حمل و نقل۴۲، آموزش ۷۱، ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات۱۴، آب۱۴، فرهنگ و هنر و رسانه‌های جمعی و گردشگری۱۹ و بهداشت و درمان۳۰طرح افتتاح و یا آماده بهره‌برداری است.

همتی اظهار داشت: تعداد طرح‌های قابل افتتاح هفته دولت سال‌جاری در شهرستان‌ها شامل، بندرعباس۱۳۴، میناب۵۷، بشاگرد۳۲، بندرلنگه۵۷، بستک۴۶، جاسک۲۷، سیریک۴۳، حاجی‌آباد۱۵، رودان۳۹، قشم۴۱ و خمیر۳۳ طرح است.

عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم در بخش‌های مختلف استان

وی در بیان تشریح عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم یادآور شد: در بخش مهم بهداشت و درمان تا قبل از دولت‌ این دولت‌ها، هرمزگان جزو فقیرترین استان‌ها بود که با تلاش‌های صورت گرفته طی ۳سال اخیر به یکهزار و ۷۰۰تخت بیمارستانی افزایش پیدا کرد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان ادامه داد: از این تعداد ۸۰۴ تخت افتتاح شده و افزون‌بر یک‌هزار تخت دیگر هم برای تجهیز ۵بیمارستان جدید در دست اقدام است.

این مسوول عنوان کرد: همچنین در زمینه بهداشت و درمان استان ۶۰۲ خانه بهداشت در روستاها ساخته شده که تا پایان دولت تدبیر و امید به اتمام خواهد رسید.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: از سال ۹۲تاکنون، ۴۰۰پروژه ورزشی شامل، استخر سرپوشیده میناب، سالن‌های یکهزار و ۲۰۰نفری پارسیان و رودان، استادیوم چمن مصنوعی بندرلنگه، بندرخمیر، بندرپل، هنگویه بستک، محله نو ایسین شهرستان بندرعباس،۳۷سالن ورزشی و ۸۱چمن مصنوعی دیگر احداث شده است.

همتی گفت: در بخش نوسازی مدارس ۷۱۷پروژه از جمله، افتتاح بیش‌از دوهزار و ۴۰۰کلاس درس و ۲۶۰مدرسه در دست اقدام است و ۱۱۰مدرسه شامل، ۴۰۰کلاس تا مهرماه سال جاری با اعتبار ۱۵۰میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه پهنای باند مخابراتی افزایش ۱۰برابری داشته افزود: این توسعه باعث افزایش ارتباط شرق و غرب استان شده و همچنین اجرای فیبر نوری در گمرکات و تعداد دستگاه‌ها و ۱۳۰کیلومتر فیبر نوری با سرویس اینترنت به ۹۴۲رسیده است.

استاندار هرمزگان در ادامه تشریح عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم تصریح کرد: واحدهای صنایع فرآوری از ۷۱واحد در سال۹۲ به ۱۵۰واحد افزایش پیدا کرده و ۶۷واحد دیگر نیز تا پایان سال۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

همتی با اشاره به گذشت هفت سال از طول عمر این دولت ابراز داشت: ۲۶واحد شیلاتی در قبل از سال۹۲ اکنون به ۵۴ واحد رسیده که تا پایان دولت ۳۳واحد دیگر هم افزوده می‌شود.

وی تعداد مراکز میگو در قبل از دولت‌های یازدهم و دوازدهم را ۹مرکز با تولید یک میلیارد و ۵۰۰میلیون قطعه در سال عنوان کرد و افزود: در سال جاری تعداد این مراکز به ۱۹ مرکز با ظرفیت تولید سه میلیارد و ۵۰۰میلیون قطعه افزایش یافت.

نماینده دولت در هرمزگان بیان داشت: از ۵۹ کتابخانه در ابتدای دولت یازدهم به ۸۱کتابخانه در سال۹۹ رسیده و تعداد کتاب‌ها رشد یکهزار و ۱۷۱درصدی داشته است که تا اواخر سال جاری ۵کتابخانه دیگر هم در شهرستان‌های ابوموسی، قشم، هشتبندی،‌ پارسیان و آبشورک بندرعباس با هزینه ۳میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار هرمزگان اذعان کرد: زیرساخت‌های فرهنگی شامل، نگارخانه، هنرستان، سینما و مجتمع‌های فرهنگی در دو دولت به ۴هزار و ۱۱۴متر رسیده است و ۶هزار و ۱۴۲متر فضای فرهنگی تا دهه فجر سال۹۹ اضافه خواهد شد.

به گفته همتی؛ تاکنون ۲مرحله آب شیرینکن ۱۰۰هزار مترمکعبی وارد مدار شده و تا پایان امسال نیز ۳مرحله دیگر آن معادل ۶۰هزار مترمکعب وارد مدار می‌شود.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: آبشیرین‌کن یک میلیون مترمکعبی نیز تا آبان‌ماه امسال افتتاح خواهد شد و ۲۰۰ هزار مترمکعب آب با کیفیت  وارد مدار می‌کند که ۵۰ هزار مترمکعب آن برای آب شرب بندرعباس خواهد بود و دولت آن را از تولیدکننده به صورت تضمینی می‌خرد.

این مقام مسوول ابراز کرد: برای انتقال آب تولیدی آبشیرین‌کن‌ها به بندرعباس حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که با استفاده از  ظرفیت بخش خصوصی تامین شد.

وی افزود: همچنین در بشاگرد دو پروژه بزرگ آبرسانی با ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است که آب شرب ۵۵ روستا نیز با ساخت یک سد کوچک تأمین شده است.

اداره کشور بدون اتکا به درآمدهای نفتی در دو سال اخیر

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیان داشت: در دوسال اخیر کشور بدون اتکا به درآمدهای نفتی اداره می‌شود و این نشانه از دست دادن ۵۰درصد بودجه عمومی به دلیل توقف فروش نفت در تحریم‌های ظالمانه آمریکاست.

همتی خاطرنشان کرد: اداره کشور در شرایط تحریم‌های غیرعادلانه از سوی دشمنان انقلاب اسلامی کار سختی است، اما با تکیه بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، مشارکت‌های مردم و تلاش دولتمردان توانستیم توطئه‌های آمریکا را خنثی کرده و آن‌ها را شکست دهیم.

وی با اشاره به اینکه اگر این تحریم‌ها برای هر کشور دیگری بود حتی ۶ماه هم ممکن بود دوام نیاورند ابراز داشت: تاکنون هیچ برنامه عملیاتی، امنیتی، توسعه‌ای، عمران و آبادانی در کشور متوقف نشده است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان تصریح کرد: بستر لازم و حمایت از بخش خصوصی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بیش از پیش فراهم و شرایط برای سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف نیز تسهیل شده است.

وی گفت: در صدد هستیم از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در هرمزگان ۲جلد کتاب تهیه شود تا بعد از پایان کار دولت در اختیار دانشجویان و محققان آینده قرار گیرد که البته تمایل داریم از دولت‌های گذشته هم مطالب جمع‌آوری شده و به چاپ برسد.

برچسب ها :