×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری برنامه‌های بخش بین الملل دهمین کنگره امام سجاد(ع) در بیش از ۲۶ کشور جهان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، «علی علامه زاده» در آیین افتتاحیه دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، به تشریح نحوه شکل گیری کنگره و توسعه کمی و کیف برنامه های آن پرداخت و اظهار کرد: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور 10 سال پیش به دبیرخانه های استانی دستور داد که هر استان برنامه بزرگداشت یکی از ائمه اطهار را اجرا کند که هرمزگان مامور پرداختن به سیره امام سجاد(ع) شد.


وی با بیان اینکه امروز به برکت کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، هرمزگان را به نام این امام می شناسند، افزود: این حرکت از شهر بندرعباس کلید خورد و سپس شهرهای دیگر استان، در مرحله بعد استان های جنوبی و سپس اقصی نقاط کشور و امروز در بیش از 26 کشور از انوار این رویداد معنوی برخوردار شدند.


دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با اشاره به اینکه در سنوات گذشته اندیشمندان شیعه و اخل سنت و مسیحیت از کشورهای مختلف در کنگره سخنرانی می کردند، عنوان کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی، سخنرانی 50 اندیشمند داخلی و 50 اندیشمند خارجی در رابطه با سیره امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه آماده شده است که از فردا در فضای مجازی منتشر خواهد شد.


وی از راه اندازی وب سایت کنگره به عنوان دیگر اقدام برشمرد و گفت: صبح امروز نیز 10 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با همکاری دادگستری و ستاد دیه از زندان های استان هرمزگان آزاد شدند.


علامه زاده از اجرای طرح نذر امام سجاد(ع) با هدف دستگیری از نیازمندان، تربیت بیش از 50 حافظ، ویژه برنامه در محضر صحیفه و نشست های علمی با موضوع صحیفه سجادیه به عنوان دیگر اقدامات نام برد و افزود: از 12 تا 25 محرم نیز ویژه برنامه هایی در سطح استان هرمزگان برگزار می شود.


گفتنی است کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از 9 سال پیش همه ساله به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادهای استان و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، مجمع جهانی اهل بيت. سازمان فرهنگ و ارتباطات‌ و جامعه المصطفی از 12 تا 25 محرم همزمان سالروز شهادت سید الساجدین امام سجاد(ع) و با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان برگزار می شود.

برچسب ها :