×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کتاب « شبی که T۲ معراج شد» رونمایی شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حجت الاسلام «احمد پهلوانی»، دبیر اجرایی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در حاشیه این آیین، گفت: کتاب « شبی که T2 معراج شد» خاطرات پاسدار شهید « خلیل تختی نژاد » دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان را روایت می کند.


وی افزود: کتاب « شبی که T2 معراج شد» به قلم « سبحان خسروی » و در 178 صفحه به همت موسسه فرهنگی پژوهشی مبین و توسط انتشارات مقاومت چاپ و منتشر شده است.


 « محمد تختی نژاد »، پدر دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان نیز با بیان اینکه شهید « خلیل تختی نژاد » رابط کانون فرهنگی هنری حضرت حمزه(ع) بندرعباس و پرورش یافته مسجد بود، گفت: با کانون های مساجد آشنایی کامل دارم و در برهه ای خودم مدیر و شهید تختی نژاد رابط کانون بود.


وی با ذکر این نکته که شهید خلیل تختی نژاد در جوار مسجد، قرآن و کانون رشد کرد، افزود: این رشد را مدیون کارهای فرهنگی که به همت کانون فرهنگی هنری در مسجد صورت می گیرد، می دانم.


پدر شهید خلیل تختی نژاد تصریح کرد: رشد خلیل و دهها جوان دیگر در استان هرمزگان بیانگر تاثیرگذاری برنامه های متنوع کانون های فرهنگی هنری مساجد است که زیر نظر ائمه جماعت برگزار می شود.


شهید خلیل تختی نژاد سومین فرزند خانواده محمد تختی نژاد 10 مراد مرداد سال 72 در شهر بندرعباس به دنیا آمد و وقتی یک ساله بود به دلیل شغل پدرش که نظامی بود به همراه خانواده به کردستان می رود و تا سال 74 در این استان زندگی را سپری می کند.


دوران دبستان را در مدرسه بلال گذرانده و مقطع راهنمایی را در مدرسه امیرکبیر سپری نمود و سپس دبیرستان تا پیش دانشگاهی را در رشته تجربی در مدرسه شهید ذاکری بندرعباس با موفقیت طی نمود و پس از آن وارد دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) شد و تحصیلاتش را تا مقطع لیسانس ادامه داد.


شهید تختی نژاد مقطعی را در سپاه شهرستان های بندر خمیر و قشم خدمت نمود و بعد از آن دوران خدمتش را به اصرار و علاقه خودش در سپاه قدس گذراند و سرانجام در شب 19 رمضان در سال 97 همزمان با شب لیالی قدر و ضربت خوردن حضرت علی(ع) در سوریه در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به دست نیروهای تکفری به فیض عظیم شهادت نائل شد.


برپایه این گزارش؛ در این آیین انگشتری متبرک سردار شهید قاسم سلیمانی به پدر شهید خلیل تختی نژاد اهدا شد.


گفتنی است کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از 9 سال پیش همه ساله به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادهای استان و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، مجمع جهانی اهل بيت. سازمان فرهنگ و ارتباطات‌ و جامعه المصطفی از 12 تا 25 محرم همزمان سالروز شهادت سید الساجدین امام سجاد(ع) و با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان برگزار می شود

برچسب ها :