×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۴۱پروژه در شرق و غرب هرمزگان به بهره برداری رسید

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، فریدون همتی روز سه شنبه در آیین بهره‌برداری از این پروژه ها که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد: افزود: افتتاح این پروژه ها که با اعتبار بیش از دو هزار و ۲۷۹۰میلیارد ریال انجام شده، می تواند موجب تحول در این مناطق و توسعه و رونق اقتصادی بیشتر آنها شود.

وی ادامه داد:برخی از طرح های اجرا شده، از خواسته های قدیمی مردم بود که سالها انجام نشده یا سرعت اجرای آنها مناسب نبود.

نماینده عالی دولت در استان، تغییر چهره شیلات استان با گذار از صید سنتی به صنعتی، توسعه آبزی پروری و به ویژه پرورش میگو و ماهی در قفس، آبرسانی های منطقه ای و راهسازی را از مطالبات به حق مردم در شرق و غرب استان معرفی کرد که تحقق بخش قابل توجهی از این خواسته ها در پروژه های هفته دولت امسال مشهود است.

سرپرست فرمانداری ویژه میناب در مراسم بهره برداری از این طرحها گفت:  ۲۵ طرح عمرانی،اقتصادی،ورزشی و انرژی در بخش مرکزی این شهرستان به ارزش ۴۷۰میلیارد ریال با حضور معاون استاندار هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

مجید سلحشور افزود : طرح‌های هفته دولت امسال ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ که بیشترین آن‌ها در حوزه آموزش، جوانان، ورزش، انرژی، حمل ونقل جاده‌ای، بهداشت و درمان، کشاورزی و شیلات است.

وی ادامه داد: در هفته دولت در سایر بخش‌ها از جمله اقتصاد، صنعت، راه و شهرسازی، تفریحی و  ارتباطات، احداث خط انتقال و شبکه توزیع آب روستایی، برق، منابع طبیعی و آبخیزداری، مسکن و شهرسازی، شهرداری و فضای سبز، نیز طرح‌های مهمی قابل افتتاح است.

وی، ایجاد شهرک‌های صنعتی،ظرفیت‌های ایجاد شده در بحث آبزی‌پروری و شیلات، کشاورزی، دامداری، شهرک‌های صنعتی، ذخیره انرژی، احداث پروژه‌های عمرانی و خدماتی  و به‌وجود آمدن ظرفیت‌های جدید گردشگری را بخشی از خدمات یکسال گذشته نظام جمهوری اسلامی و دولت در شهرستان میناب  عنوان کرد.

فرماندار سیریک هم در مراسم بهره برداری از بهره‌برداری از این پروژه ها گفت: بهره‌برداری از ۴۲پروژه هفته دولت در این شهرستان، حدود ۶۰فرصت شغلی جدید ایجاد کرد.

احمد جمال الدینی ،اعتبار این پروژه ها را حدود ۸۳۹میلیارد ریال اعلام کرد وافزود: این پروژه ها در بخش‌های عمران و توسعه روستایی، برق، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و تولیدی و خدماتی تعریف شده است.

نماینده دولت در شهرستان سیریک از دبیرستان جلال آل احمد، ساختمان سالن امتحانات سیریک، پروژه‌های شرکت توزیع برق، کارخانه تولید آجر، دهکده غذایی نگین (ویژه تولید غذای آبزیان) و یک واحد مرغداری به عنوان پروژه‌های شاخص نام برد که اعتبار آنها حدود ۴۸۰میلیارد ریال است.

فرماندار بستک در غرب هرمزگان تعداد پروژه های هفته دولت امسال را ۷۴پروژه اعلام کرد که در افزایش فرصت های شغلی شهرستان تاثیر مهمی دارد.

سیدشمس الدین حسینی قتالی در آیین بهره‌برداری از این پروژه ها که با حضور ویدئوکنفرانسی استاندار هرمزگان برگزار شد افزود:اعتبار پروژه های امسال بیش از ۹۷۰میلیارد ریال است که رقمی بی سابقه در افتتاح طرح های هفته دولت است.

وی ادامه داد : این طرح ها در بخش های آب رسانی، کشاورزی و آبخیزداری، آموزش و فرهنگ، عمران شهری و روستایی، برق رسانی، ورزش و تفریحات اجتماعی، بهداشت و درمان، ارتباطات، میراث فرهنگی و گردشگری، مدیریت بحران و حمل و نقل و راهداری است.

وی اضافه کرد: از نظر اعتبار بخش آبرسانی با اعتبار حدود ۲۷۱ میلیارد ریال و از نظر تعداد، بخش عمران شهری و روستایی با ۱۸ پروژه بیشترین اعتبار و تعداد را به خود اختصاص داده اند.

حسینی قتالی یادآور شد: افتتاح آب شیرین کن و مخزن هزار متر مکعبی و خط انتقال آب به روستاهای چاله، گریند و کوخرد، افتتاح مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی کمشک، افتتاح مرحله دوم کشتارگاه طیور شرکت تعاونی زرین بار، افتتاح بخش کووید و ۳ دستگاه ماموگرافی، پانارکس و انژکتور سی تی اسکن بیمارستان فارابی بستک، افتتاح بهسازی و اجرای طرح هادی روستای آسو، افتتاح مدارس شهید تندگویان تدرویه، افتد دهتل و یوسف احمد مندگار چاله فرامرزان و زمین چمن مصنوعی فوتبال هنگویه از پروژه های شاخص شهرستان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.