×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
ممنوعیت صادرات، نوعی خود تحریمی است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، «محسن رشید فرخی» ظهر امروز (16 شهریور) در آئین افتتاح دفتر انجمن خرمای شهریور استان هرمزگان اظهار کرد: خرمای پیاروم بر عکس خرمای دیگر صادراتی است و با مشکلاتی که کشور با آن روبرو است می‌تواند یک نقطه عطفی باشد.

رئیس انجمن ملی خرمای کشور عنوان کرد: محصول پیارومی که در استان هرمزگان به دست می‌آید حدود 25 درصد مصرف داخل کشور است و باقی آن پتانسیل صادرات دارد.

وی تشریح کرد: تحریم‌ها را باید به عنوان لطف الهی در نظر گرفت چراکه به ما ثابت کرد می‌توان به اتکا به صادرات غیر نفتی چرخ اقتصاد کشور را چرخاند.

رشیدفرخی مطرح کرد: خرما یک جهش 400 میلیون دلاری را در دو ستال پیش تجربه کرد. انجمن خرمای کشور، خواسته خود را روی جهش نیم‌ میلیاردی برای سال گذشته قرار داد اما با تصمیمات لحظه‌ای که در حوزه صادرات اتخاذ می‌شود، تحقق این امر با مشکل روبرو می‌شود.

رئیس انجمن ملی خرمای کشور ابراز داشت: صادرات مانند یک ویترین کشور است؛ هنگامیکه که ممنوعیتی را برای صادرات محصولی قرار می‌‌دهیم کشورهای دیگر به دنبال جایگذینی محصولات و فروشنده‌های دیگر خواهند رفت.

وی ممنوعیت صادرات خرما را یک نوع خود تحریمی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به رقاقبتی که میان بازارها وجود دارد این ممنوعیت صادرات می‌تواند بخش بزرگی از بازار فروش ایران را کوچک کند.

برچسب ها :