×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
حذف واسطه‌ها با راه‌اندازی دفتر انجمن خرمای هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، «محمدرضا صفا» ظهر امروز (16 شهریور) در حاشیه آئین افتتاح دفتر انجمن خرمای شهریور استان هرمزگان اظهار کرد: در یک سال گذشته به بخشی از قول‌هایی که به جامعه اقتصادی استان هرمزگان داده بودم از جمله ایجاد انجمن خرمای هرمزگان و دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی در بندرلنگه جامه عمل پوشاندم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی بندرعباس عنوان کرد: دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی در بندرلنگه خریداری، تجهیز و راه‌اندازی شد. امروز نیز دفتر انجمن خرمای استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید و دومین موضوع وعده داده شده تحقق یافت.

وی تشریح کرد: ایجاد دفتر گواهی مبدا در بندر باهنر بندرعباس برای تسهیل صادرات از دیگر اقداماتی بود که در بدو ورود بنده به اتاق بازرگانی در دستور کار قرار داشت و خوشبختانه این موضوع هم تحقق یافت.

صفا مطرح کرد: اتاق جدید بندرعباس دارای 43 درصد رشد فیزیکی دارد و در تلاش هستیم که تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی بندرعباس ابراز داشت: ایجاد دفتر گواهی مبدا در شرق استان هرمزگان برای تسهیل تجارت به کشورهای عمان و پاکستان در دستور کار قرار دارد.

وی مطرح کرد: دعوت از سفرا و کنسول‌های کشورهایی که با ایران مبادلات تجاری دارند برای برقراری ارتباط بیشتر از جمله برنامه‌های اتاق بازرگانی است. پس از پایان کرونا شاهد برگزاری سمینارهای متعددی از جمله سمینار «اوراسی»، «تولید داخل» و «صادرات صیفی‌جات» خواهیم بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی بندرعباس ابراز داشت: در سال‌جاری با پیگیری‌های انجام شده توانستیم در خبرگان بانکی، جلسات استانداری و تشکل‌ها صاحب رای شویم.

صفا بیان داشت: در سال گذشته 9 جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی برگزار شد که از زمان تاسیس اتاق بازگانی بی سابقه بوده است. در تمام این جلسات هم حدود 30 اقدام کارشناسی انجام شد.

صفا بیان داشت: باید به دنبال شناسایی بازارهای هدف و توسعه زیرساخت‌های تولیدی خرما باشیم. در حال حاضر بازاریابی مناسبی در حوزه خرما وجود ندارد و واسطه‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند که با راه‌اندازی این دفتر برای حل این موضوعات تلاش خواهد شد.

وی اظهار کرد: هدف ما از افتتاح این دفتر شناخت محصولات خرمایی کشت در استان هرمزگان برای تمام کشور و جهانیان است تا بتوان صادرات را در دستور کار قرار داد.

برچسب ها :